مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به اینکه نسبت مالکانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۵درصد محاسبه می‌شود، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات دانش‌بنیان از محل منابع بانک ۱۸درصد، از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و منابع بانک ۱۵‌درصد و با جبران عدم‌النفع توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۲‌درصد است.

حبیب احمدی تصریح کرد: پذیرش میانگین وزنی کمتر از میزان تعیین‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان توسط هیات‌مدیره بانک، به صلاحدید رکن اعتباری مربوطه امکان‌پذیر است. مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک برای شرکت‌های دانش‌بنیان، ۳۰‌درصد تخفیف خدمات ریالی به‌استثنای خدمات ارزی و اعتبار اسنادی داخلی ریالی در نظر گرفته است.

احمدی اظهار کرد: سقف اختیارات شعب برای پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت ریالی غیرصادراتی به شرکت‌های دانش‌بنیان، با سقف اختیارات تسهیلات صادراتی ریالی برابر است. وی یادآور شد: براساس تصمیم هیات‌مدیره بانک، مدت تسهیلات برای سرمایه در گردش حداکثر ۲سال و برای طرح‌های سرمایه‌گذاری حداکثر ۷ سال تعیین ‌شده است.

به گفته احمدی، بانک توسعه صادرات ایران علاوه بر قبول ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری تا سقف ۴۰۰میلیارد ریال، ضمانت‌نامه صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان وثیقه می‌پذیرد.

وی بیان کرد: بانک توسعه صادرات ایران با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات‌محور، هزینه‌های مربوط به اخذ گواهینامه‌های کیفیت، استانداردهای بین‌المللی، ثبت محصولات در خارج از کشور را تقبل می‌کند.

احمدی گفت: بانک توسعه صادرات ایران آماده است تا در راستای تسهیل تامین مالی و اعطای تسهیلات و وثایق در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، حداکثر ۷۰‌درصد وثیقه نوع یک و مابقی چک و مارژ غیرمنقول ۱۰۰ را از این شرکت‌ها به‌عنوان وثیقه بپذیرد.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران افزود: این مدیریت در راستای خدمات غیرمالی، تلاش همه‌جانبه‌ای را برای توسعه جذب مشتریان دانش‌بنیان از طریق مراودات با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به کار بسته و ضمن ارائه نقشه راه شعب و اعلام آمادگی برای پاسخگویی و رفع ابهامات احتمالی، اطلاعات دانش‌بنیان بانک توسعه صادرات ایران را در سطح وب (باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران و نیز آپارات) بارگذاری کرده است.