شرکت Corvus Gold یک شرکت بزرگ اکتشاف و توسعه طلا است که توسط یک تیم مدیریتی با تجربه اداره می‌شود که سهام بزرگی در اختیار دارد. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل  از ماینینگ ویکلی، روز سه‌شنبه، این معدن طلای مستقر در آفریقای جنوبی، پیشنهادی غیرالزام‌آور برای خرید نقدی تمام سهام مشترک صادر شده و معوق Corvus را ارائه داد که در حال حاضر با در نظر گرفتن ۳۷۰ میلیون دلار، سود خوبی ندارد. این پیشنهاد به دنبال اعلامیه Corvus در ششم ماه مه مبنی بر انعقاد توافق‌نامه ۲۰میلیون دلاری وام بدون ضمانت با شرکت فرعی آنگلوگلد آمریکای شمالی، صورت پذیرفت. درنتیجه این قرارداد، به انگلوگلد یک دوره انحصاری اولیه ۹۰ روزه اعطا شد که طی این مدت به این شرکت اجازه داده شد تا در مورد Corvus و دارایی‌های کلیدی بررسی دقیقی انجام دهد. این در حالی است که این دوره انحصار اولیه، در صورت ارسال نامه درخواست از طرف آنگلوگلد، ۳۰ روز دیگر تمدید می‌شود. پیشنهاد آنگلوگلد که ارزش سهام مشترک Corvus را ۴دلار کانادا (۲۰/ ۳ دلار) به ازای هر سهم ارزیابی کرده، یک پریمیوم تقریبا ۵۵ درصدی را نسبت به قیمت ۵۸/ ۲ دلار کانادا (۲دلار) ثبت‌ شده در روز قبل از توافق نشان می‌دهد. 

شرکت Corvus در حال حاضر دارای دارایی‌هایی از قبیل بولفراگ شمالی،  Mother Lode و سایر معادن اکتشافی واقع در منطقه بیتی جنوب نوادا، در نزدیکی یا همسایگی معادن اکتشافی آنگلوگلد در سیلیکون، ترنسوال و ریولیت است. شرکت آنگلوگلد در ارائه این پیشنهاد اظهار کرد که معتقد است ترکیبی از دارایی‌های نوادا این دو شرکت، یکی از بزرگ‌ترین مناطق جدید طلای جهان را با امکان هم‌افزایی قابل‌توجه از صرفه‌جویی به مقیاس 

(Economies of scale) گرفته تا زیرساخت‌های یکپارچه شامل امکانات پردازش،  ایجاد می‌کند. این پیشنهاد کاملا منطبق با استراتژی رشد ذخایر سنگ معدن، ایجاد تولید با هزینه کم و بازده پایدار است. کریستین رامون، مدیر موقت آنگلوگلد، روز سه‌شنبه اظهار کرد که ما یک فرصت منحصر به‌ فرد داریم که دارایی‌های Corvus را با دارایی‌های خود ترکیب کنیم و در رتبه نخست برترین معدن کاران جهان ازنظر قلمرو قدرت قرار بگیریم و یک پایگاه جدید تولید برجسته برای آنگلوگلد در میان‌مدت و بلندمدت ایجاد کنیم. به دنبال اعلام پیشنهاد خرید Corvus Gold، سهام شرکت آنگلوگلد تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح روز بعد در بورس نیویورک ۳/ ۳درصد افزایش یافت. این در حالی است که در آن زمان، ارزش بازار آن بیش از  ۶/ ۸ میلیارد دلار بود. همچنین سهام Corvus Gold با قیمت ۲۵/ ۳ دلار کانادا در هر سهم و سرمایه بازار ۶/ ۴۱۲ میلیون دلار کانادا معامله شد.