در جلسه‌ای به میزبانی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و با حضور اعضای کانون، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بانک پارسیان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضای کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان  و حمیدرضا مؤمنی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی رسید. بنابراین گزارش موضوع این تفاهم‌نامه، برقراری و توسعه تعاملات بانک پارسیان و دبیرخانه شورا در زمینه ارائه خدمات مرتبط به سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چارچوب قوانین، مقررات، ضوابط و بخشنامه‌های جاری بانک پارسیان و همچنین ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و هدف از امضای این تفاهم‌نامه، ارتقای سطح همکاری‌های متقابل، مراودات بانکی و ارائه خدمات ویژه بانکی به دبیرخانه شورای عالی و سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان‌ شده است.

براساس این تفاهم‌نامه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستر مناسب، شرایط و ایجاد راهکارهای عملیاتی لازم برای تسهیل همکاری‌های با بانک را فراهم و بانک پارسیان نیز زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی، شرایط بانکداری و مالی لازم برای تسهیل حوزه‌های تولید و صادرات را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل بانک پارسیان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به شرایط موجود کشور، بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناطق آزاد و بانک‌ها برای تکمیل فعالیت‌ها و پیشبرد برنامه‌ها تاکید کرد. کورش پرویزیان با اشاره به توانمندی‌های این بانک اظهار کرد: بانک پارسیان برند معتبری است و از جایگاه مطلوبی در نظام بانکی برخوردار است و در سال‌های اخیر در راستای توسعه اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و کمک به اشتغال پایدار، در پروژه‌های بزرگ ملی کشور مشارکت فعال و اثرگذاری داشته است و در سال جاری نیز که مزین شده به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، این بانک برای عملیاتی شدن منویات رهبر، از سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که در پروژه‌های ملی و برنامه‌های توسعه محور کشور فعالیت می‌کنند، با تمام توان حمایت کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

مدیرعامل بانک پارسیان اظهار امیدواری کرد: در قالب این تفاهم‌نامه بتوان گام‌های موثری در جهت توسعه و رونق اقتصادی در کشور برداشت.

حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست با بیان اینکه بانک پارسیان از بانک‌های پیشرو و خوشنام کشور است که نقش موثری در توسعه و آبادانی کشور بر عهده دارد، افزود: امیدواریم که قابلیت‌ها، توانمندی، تخصص و منابع مناسب این بانک، به توسعه فعالیت‌ها در مناطق آزاد و ویژه کمک موثری کند و فرصت خوبی را برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از زیرساخت‌های ضروری در مناطق آزاد را ایجاد بانک آف شور و شعب بانک تخصصی در این مناطق دانست و افزود: پیشنهاد ما به بانک‌ها و موسسات پولی و مالی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق آزاد کشور است. مناطق آزاد آماده هرگونه مذاکره با بخش‌خصوصی ذی‌صلاح در این خصوص است.

مومنی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد گفت: در حوزه تامین مالی آمادگی داریم تا با در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد کشور و با حمایت کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور، شرایطی را فراهم کنیم تا مردم بتوانند از طریق روش‌های نوین تامین مالی، در طرح‌های تولیدی و صادراتی مناطق آزاد سرمایه‌گذاری کنند. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای تخصصی تامین مالی در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل‌ شده است و ماحصل نگاه تخصصی به امر تامین مالی از بازار سرمایه، تامین ۵۵هزار میلیارد ریال اعتبار از این بازار در پروژه‌های مناطق آزاد کشور است.