اکبری محمدی خاطرنشان کرد: این همکاری ادامه پیداکرده و حتی با برنامه‌ریزی منسجم و رویکردی که فولادمبارکه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای دستیابی به فناوری‌های جدید صنعت فولاد در پیش‌گرفته است، قابلیت گسترش همکاری‌ها نیز وجود دارد. شرکت فولاد مبارکه آماده است تا چتر حمایتی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش دهد و تسهیلات لازم جهت همکاری بیشتر را فراهم کند.

وی ادامه داد: ما اکنون در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی و در جریان تحریم‌های همه‌جانبه و ناجوانمردانه علیه مردم ایران هستیم. در شرایطی که صنعت نفت به‌عنوان منبع اصلی درآمد کشور تحریم شده است، بخش صنعت و معدن درایور تامین نیازمندی‌های کشور، صادرات و ارزآوری برای کشور است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: در واقع بار اقتصاد کشور در شرایط فعلی بر عهده بخش صنعت و معدن است. این جایگاه و رشد مرهون تلاشی است که همه مدیران، کارگران و کارکنان در این بخش داشته‌اند که خوشبختانه هرسال توسعه و رشد اقتصادی این بخش بیشتر بوده است. اکبری محمدی اظهار کرد: امیدواریم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مشکلات تولید حل ‌شده و رشد بخش صنعت و معدن در اقتصاد بیشتر شود تا بتواند نقش بیشتری در توسعه کشور ایفا کند. وی درباره نقش فولاد مبارکه در خنثی کردن تحریم‌ها گفت: فولاد مبارکه در شرایطی که کشور دچار تحریم است و با تحریم‌های چندباره‌ای مواجه شده، در این سال‌ها با تکیه‌بر توانمندی داخلی و بومی‌سازی تجهیزات و فرآیندها، نه‌تنها کاهش تولید نداشته بلکه در یک سال گذشته نزدیک به ۷۳ رکورد مختلف و بی‌سابقه را ثبت کرده است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: تولید فولاد خام این شرکت از ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تن در سال ۹۸ به بیش از ۷ میلیون تن ارتقا پیدا کرده است که نشان از موفقیت و تاثیر و جایگاه فولاد مبارکه در صنعت به‌ویژه صنعت فولاد کشور دارد.