به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ماینینگ ویکلی، پروژه برنامه‌ریزی‌‌شده گیگافکتوری ظرفیت بالقوه تولید ۵۰گیگاوات ساعت (GWh) در سال را خواهد داشت و انتظار می‌رود تولید آن در سال ۲۰۲۶ آغاز شود که هنوز مکان اجرای آن تعیین نشده است. این شرکت‌ها همچنین قصد دارند یک مرکز تحقیق و توسعه در سوئد ایجاد کنند که در سال ۲۰۲۲ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این حرکت به ولوو که متعلق به شرکت خودروسازی چینی جیلی است، این امکان را می‌دهد تا سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو را تجهیز کند. در عوض این باتری‌ساز سوئدی به تولیدکننده انحصاری باتری و شریک Volvo Cars در اروپا تبدیل خواهد شد. همچنین، به‌عنوان بخشی از برنامه‌ها، این خودروساز از سال ۲۰۲۴ به دنبال تامین سالانه ۱۵ گیگاوات ساعت سلول‌های باتری در سال از کارخانه باتری‌سازی فعلی خود Northvolt Ett در Skellefteå سوئد است.

تولید باتری برای خودروهای تمام الکتریکی گروه خودروسازی ولوو نمایانگر بخش عمده‌ای از کل انتشار کربن در چرخه حیات خودروهای ولوو است. در بیانیه شرکت ولوو آمده است این شرکت با همکاری با Northvolt قادر به کاهش اثرات زیست‌محیطی ناشی از تهیه و تولید باتری برای خودروهای آینده خود خواهد بود. مدیر اجرایی گروه خودروسازی ولوو، Håkan Samuelsson در این خصوص اظهار کرد: به‌واسطه همکاری با نورث ولت، ما از عرضه پایدار و باکیفیت سلول‌های باتری برای خودروهای تمام الکتریکی خود، مطمئن خواهیم شد. همکاری نزدیک با نورث ولت همچنین به ما امکان تقویت قابلیت‌های توسعه داخلی‌مان را می‌دهد. درحالی‌که گیگافکتوری که طبق برنامه قرار است با ۱۰۰ درصد انرژی پاک تامین شود، باید برای تامین کل نیازهای ولوو در اروپا کافی باشد، اما بازهم این شرکت به پروژه‌های مشابهی در چین و ایالات‌متحده یعنی دو بازار بزرگ دیگر خود نیاز دارد. بنا بر اعلام این شرکت، خودروی جایگزین الکتریکی مدل XC۶۰ ولوو، اولین خودرویی خواهد بود که از سلول‌های باتری تولیدشده از طریق این سرمایه‌گذاری مشترک بهره می‌برد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال بازسازی زنجیره‌های تامین خودرو در این اتحادیه، حول محور فلزات باتری و همچنین ایجاد انگیزه در استفاده از خودروهای برقی است. ماروس سفچوویچ، معاون کمیسیون اروپا گفته است تا سال ۲۰۲۵، کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده باتری که در حال ساخت هستند، سلول‌هایی را تولید می‌کنند که در بیش از ۶ میلیون وسیله نقلیه الکتریکی استفاده خواهند شد. از طرف دیگر، خودروسازان محلی برای دستیابی به باتری‌های کافی برای خودروهای برقی تولیدی خود عجله دارند. گروه فولکس‌واگن به‌تنهایی قصد دارد شش گیگافکتوری راه‌اندازی کند. این شرکت آلمانی، همکاری با شرکت نورث ولت که امید بزرگ صنعت باتری اروپا است برای سایت خود در Salzgitter نیز در نظر گرفت، اما در نهایت تصمیم گرفت باتری‌های موردنیازش را خودش بسازد. همچنین این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۶ کارخانه‌هایی را در فرانسه، اسپانیا یا پرتغال و تا سال ۲۰۲۷ نیز یک کارخانه در لهستان، اسلواکی یا جمهوری چک احداث کند، به‌علاوه دو سایت دیگر را در مناطق اروپایی که هنوز مکان آنها مشخص نشده است، راه‌اندازی خواهد کرد. شرکت نورث ولت توسط سرمایه‌گذاران برتر ازجمله گلدمن ساکس پشتیبانی می‌شود و توسط مدیران سابق تسلا تاسیس ‌شده است. این شرکت با ارزش تقریبی ۱۲میلیارد دلار همچنین با غول‌های خودروسازی بی‌ام‌و و اسکانیا همکاری‌هایی را انجام داده است. یکی از اهداف شرکت نورث ولت، سپردن نفت و سوخت‌های فسیلی به تاریخ است.