مرتضی اکبری تصریح کرد: از دو سال گذشته اولویت تسهیلات‌دهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متمرکز بر اشتغال‌های خرد و کسب‌وکارهای کوچک بوده که امسال نیز این هدف را به ‌طور جدی دنبال خواهیم کرد.  

وی با بیان اینکه عمده سیاستگذاری‌ها و پرداخت وام‌ها در بخش وام‌های معیشت بوده است، اظهار کرد: انواع دیگر تسهیلات را نیز پرداخت می‌کنیم، اما بیشتر معطوف به بخش اشتغال‌زایی خانگی و روستایی در سطح خرد هستیم.  

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: با این رویکرد سال گذشته تقریبا ۳۲هزار میلیارد تومان وام به حدود دومیلیون و ۴۰۰ هزار نفر پرداخت کردیم که این رقم بهار امسال، ۷۵۰۰میلیارد تومان برای ۴۹۰ هزار نفر بود.  

اکبری گفت: انواع تسهیلات پرداختی شامل معیشت، ازدواج و درمان و بخش قابل‌توجهی از آن نیز مربوط به بخش اشتغال خرد یا کسب‌وکارهای کوچک بوده است. وام‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد پرداخت‌شد‌ه‌اند.  

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به اهمیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تامین مایحتاج ضروری کشور گفت: امروزه توسعه روستایی تنها از طریق توجه به زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند اشتغال‌زایی پایدار برای روستاییان است. در همین راستا بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و کمک به مسکن روستایی اقدامات شایسته و موثری را انجام داده است.