به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، سوشیال‌نیوز به بررسی آمار و اطلاعات فصلی تجهیزات گیمینگ جهانی که اخیرا توسط موسسه اینترنشنال دیتا کورپوریشن IDC منتشر شده، پرداخته است. گزارش‌های این موسسه حاکی از آن است که شیوع بیماری همه‌گیر کرونا موجب قفل شدن همه بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه به ‌استثنای ژاپن (APeJ) در سال ۲۰۲۰ شده و به ایجاد فرصت‌های جدید برای بسیاری از فناوری‌های مصرف‌کننده، به‌ویژه دستگاه‌ها و تجهیزات مربوط به بازی (رایانه‌های شخصی و مانیتور)، کمک کرده است. از طرف دیگر بازار رایانه‌های شخصی گیمینگ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد ۹/ ۴درصدی را تجربه کرد و نوت‌بوک‌های ویژه بازی بیشترین تاثیر را روی این رشد قابل ‌توجه داشته‌اند، به‌طوری‌که آمار و ارقام نشان می‌دهند که فروش نوت‌بوک مخصوص بازی طی یک سال بیش از ۱/ ۱۶درصد رشد داشته و در سال ۲۰۲۰ به ۷/ ۹میلیون دستگاه رسیده است. همچنین فروش دسکتاپ رکورد ۶/ ۶درصد را ثبت کرد.

در این رابطه یژی لیائو، تحلیلگر بازار گیمینگ در IDC اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مصرف‌کنندگان در این بخش در بسیاری از اوقات سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری همه‌گیر در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند، بازی به یکی از منابع اصلی سرگرمی تبدیل شد که این امر به افزایش تقاضا برای تجهیزات گیمینگ کمک بسیاری کرد. لیائو در بیانیه‌ای افزود: محدودیت‌های عرضه در پنل‌های LCD، مدارهای مجتمع و واحدهای پردازش گرافیک (GPU) به این معنی است که شرکت‌های سازنده کنونی رایانه، قادر به همگام‌سازی تولید خود با تقاضای بازار نیستند. براساس این گزارش بازار مانیتورهای گیمینگ نیز در سال ۲۰۲۰ رشد ۶/ ۵ درصدی داشته است. این در حالی است که مانیتورهای مخصوص بازی با نرخ تازه‌سازی(refresh rate ) ۱۴۴هرتز هنوز هم اصلی‌ترین محصول فروخته‌شده در منطقه بودند. مانیتورهای بازی با نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز با رشد سالانه ۶/ ۴۰۰درصدی به‌طور قابل‌توجهی رشد کردند، زیرا بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای همچنان به افزایش اشتهای خود برای مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی بالاتر ادامه می‌دهند.

این گزارش نشان می‌دهد درحالی ‌که همه بازارهای منطقه رشد سالانه را تجربه کرده‌اند، بازارهایی که بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۰ داشتند در کشورهای مالزی، نیوزیلند، اندونزی، استرالیا و هند بودند.

همچنین موسسه IDC انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱ میزان فروش محصولات رایانه‌ای مختص بازی، ۱۵درصد رشد کند، زیرا پیش‌بینی می‌شود بحران کرونا کماکان در بازارهای مختلف گسترش یابد و بازی‌ها هنوز هم به‌عنوان منبع اصلی سرگرمی مصرف‌کنندگان همچنان رشد می‌کنند. لیائو در انتها گفت: در سال ۲۰۲۱ انتظار می‌رود که کمبود عرضه این محصولات متعادل شود، زیرا سفارش‌های قبلی به‌زودی تحویل مشتریان می‌شوند و همچنین عادی‌سازی شرایط در بازارهایی که وضعیت بیماری همه‌گیر در آنها بهتر کنترل می‌شود، می‌تواند مزید بر علت شود.