وی همچنین در ادامه به تحولات صورت گرفته بر مبنای ماموریت و چشم‌­انداز تعریف شده این مجموعه پرداخت و اذعان کرد: بدیهی است برای تکامل این دیدگاه تکاملی و تحول‌گرا و تبدیل آن به واقعیت، به دو تغییر اساسی یعنی تحول تولیدی و همچنین تغییر علمی، ساختاری و پرسنلی نیاز است.

خیاط با بیان اینکه این تحول تولیدی شامل تحول در سه بخش متراژ روزانه تولید، کیفیت در تولید و نوع تولید خواهد بود، اظهار کرد: در بخش کمیت امروزه متراژ تولیدی ما بیش از ظرفیت اسمی ماشین‌آلات این مجموعه است.

وی با تاکید بر اینکه در روکاسرام همیشه کیفیت بر کمیت ارجحیت داشته است، گفت: امروزه به‌رغم تمام مشکلات برای واردات و با توجه به این واقعیت که ما در این موضوع به شدت تنها هستیم، باز هم خود را ملزم به خرید بهترین مواد اولیه خارجی می­‌کنیم تا به کیفیت آسیبی وارد نشود. 

این فعال بخش‌خصوصی اظهار کرد: در بحث نوع تولید و بخش ویژه بازار نیز بر آن شدیم که با افزودن ماشین‌آلات موردنیاز، حرکت سازمان را به سوی تمرکز بر تولید محصولات خاص سوق دهیم. به گونه‌­ای که در آینده انتخاب محصولات روکاسرام، مشتری را به برند مبدل کند و انتخاب از سبد محصولی روکاسرام خود تعریف ویژه‌­ای از مشتری در بازار باشد.

وی همچنین تغییر در ساختار را بخشی دیگر از این تحولات برشمرد و بیان کرد: پیرو این تحولات برخی از واحدها همانند تحقیق و توسعه، تضمین کیفیت و توسعه بازار ایجاد شد و در پی آن همکاران جدیدی به جمع روکاسرام اضافه شد. تحول صادراتی روکاسرام نیز همپای همین تحولات و البته با نگاهی نافذتر و دقیق‌تر در حال پیگیری است، با این هدف که صادرات نامنظم به صادرات منظم و حتی به صادرات بین‌المللی مبدل شود که دور از انتظار هم نیست.

خیاط در پایان با تشکر از مدیرعامل هلدینگ خجسته و هیات‌مدیره شرکت روکاسرام و ضمن رونمایی از محصولات جدید، خاطرنشان کرد: این شرکت در بسیاری از پارامترها با بهترین نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و به زودی شاهد روزهای بهتر و اتفاقات تازه در شرکت روکاسرام خواهیم بود.