مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» ضمن بیان مطلب فوق  گفت: این طرح‌های جدید توسعه‌ای برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. محسن علوی افزود: شرکت این طرح‌ها را با حمایت سهامدار عمده و تامین مالی از منابع بانکی انجام خواهد داد. وی علت افزایش فروش فروردین در سال‌جاری را استفاده از ظرفیت تولید VCM ایجاد شده در واحد ۶۰۰ و با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۵۰ هزار تن پی‌وی‌سی تولید شود.

علوی درباره صادرات شرکت در سال‌جاری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، در نظر داریم بالغ بر ۳۰درصد از پی‌وی‌سی‌های تولیدی خود را به ارزش حدود ۲۵میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر کنیم.علوی در پاسخ به اینکه چرا نرخ فروش صادراتی کمتر از نرخ داخلی است، گفت: نرخ فروش داخلی پی‌وی‌سی بستگی به قیمت جهانی محصول و میانگین نرخ هفتگی ارز در کشور دارد و قیمت‌های صادراتی به طور مستقیم به میزان عرضه و تقاضای این محصول در بازارهای بین‌المللی ارتباط دارد. در ماه‌های اخیر و در مقاطعی نرخ صادراتی بالاتر از نرخ فروش داخلی بوده است و وضعیت ثابتی برای آن متصور نیست.

وی درباره تاثیر نرخ ارز بر عملکرد شرکت گفت: از آنجا که نرخ دلار همزمان بر نرخ خرید مواد و همچنین نرخ فروش محصولات (اعم از داخلی و صادراتی) اثر دارد، بنابراین کاهش ارز در مجموع تاثیر چندانی بر سود شرکت ندارد.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان بازسازی واحد کلرآلکالی با تکنولوژی ممبران را از برنامه‌های نوسازی و بهسازی کارخانه و خطوط  تولید در دستور کار شرکت دانست که تاثیر مستقیمی بر میزان تولید دارد.