در این مجمع مجید قاسمی رئیس هیات‌مدیره میدکو در جایگاه رئیس مجمع گفت: میدکو با ۵/ ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه ۳۵ پروژه و ۳۵ هزار میلیارد تومان ارزش یک شرکت ملی محسوب می‌شود. مدیرعامل میدکو نیز در این مجمع به ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال ۹۹ پرداخت و گفت: در سال گذشته در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیون تن عملیات معدنی صورت گرفت که از این میزان بیش از ۹ میلیون تن به استخراج ماده معدنی اختصاص دارد. علی‌اصغر پورمند افزود: در مدت یادشده ۲ میلیون و  ۹۶۷ هزار و ۴۳۷ تن سنگ‌آهن خریداری شد. پورمند در زمینه میزان تولید در میدکو طی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت در مجمع ۱۴ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۷۴۷ تن محصول تولید و همچنین ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۱۱ تن فروش انجام شد که از این میزان ۴ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۹۶۳ تن داخل و ۳۱۰ هزار و ۶۴۸ تن فروش صادراتی است.

وی در مورد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: دو پروژه فولادسازی زرند و مجتمع آهک و دولومیت به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل میدکو در مورد برنامه‌های سال ۱۴۰۰ افزود: در سال ۹۹ در مجموع ۹/ ۱۶ میلیون تن محصول تولید خواهد شد. وی اعلام کرد: کسب رتبه ۴۳ از ۱۰۰ شرکت برتر، کسب رتبه برتر در رشد صادرات و دریافت تندیس سیمین جایزه تعالی سازمانی از جمله افتخارات میدکو طی سال ۹۹ بود. پورمند در مورد ظرفیت کنونی «بابک‌مس» گفت: این شرکت هم‌اکنون به ظرفیت موردنظر در برنامه رسیده اما باید کنسانتره موردنیاز برای افزایش تولید تامین شود. به گفته وی هم‌اکنون بخشی از کنسانتره موردنیاز بابک مس از داخل کشور تامین می‌شود که به احتمال زیاد باید بخشی دیگر از طریق واردات تامین شود. مدیرعامل میدکو از به بهره‌برداری رسیدن معدن چاه فیروز در اواخر سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی در مورد پروژه  میدکو نیز افزود: توسعه همواره یکی از محورهای اساسی در میدکو بوده است که هیچ‌وقت متوقف نشد، از این رو طرحی در میدکو تعریف شد مبنی بر منحنی دوم توسعه میدکو که براساس این طرح میزان تولید فولاد، از ۲/ ۴ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن طی ۱۰ تا ۱۲ سال آینده و تولید کاتد مس از ۵۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید. در مجمع عمومی عادی سالانه میدکو، صورت مالی شرکت به تصویب رسید. همچنین به ازای هر سهم ۳۲۸ ریال سود تقسیم شد. همچنین در پایان مجمع مذکور، در مورد افزایش سرمایه شرکت از ۴۵ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۶۰ هزار میلیارد ریال تصمیم‌گیری شد.