اعضای این ستاد شامل  شهردار همدان، مدیر کل میراث فرهنگی، مدیر کل ورزش و جوانان همدان، مدیر کل صداوسیما، شرکت تله‌کابین گنجنامه و شرکت سیاحتی علیصدر، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر، نایب رئیس جامعه هتلداران کشور، انجمن راهنمایان گردشگری، انجمن شرکت‌های مسافرتی  وجهانگردی همدان و سازمان فرهنگی شهرداری همدان است.

سعید ترابیان، رئیس هیات‌مدیره دهکده گردشگری گنجنامه در این‌باره به «دنیای‌اقتصاد» گفت:‌ در کنار برندسازی باید کارهای اجرایی را نیز انجام دهیم و پیشنهاد من برای کار اجرایی استفاده از تابلوها برای معرفی شهر و بانک اطلاعاتی گردشگری برای کمک به آسیب‌های حوزه گردشگری است.

فرشید موفق، دبیر ستاد برندسازی گردشگری همدان نیز به «دنیای‌اقتصاد» گفت: ما در نظر داریم فراخوانی برای ارائه طرح‌های مختلف برندسازی داشته باشیم که در سریع‌ترین زمان کار اجرایی را آغاز کنیم. در کنار برندسازی به دنبال رویدادهای ثابت ملی در همدان هستیم. جشنواره «اقوام خوراک ایرانی» و جشنواره «سیر همدان» از این دسته‌اند.

وی افزود: استان همدان مشاهیر، آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و... فراوانی دارد و ما به دنبال این هستیم که به نوعی این جاذبه‌ها برای مردم با شنیدن نام همدان تداعی شود. عباس صوفی، شهردار همدان که سال گذشته جایزه خشت طلایی را دریافت کرد، به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد.