بهره‌برداری از کیف پول «جیرینگ»  در شعب فروشگاهی افق کوروش

 الکترونیک جیرینگ در کلیه شعب فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش که با حضور حسین صبوری؛ قائم‌مقام مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، قائم‌مقام و عضو هیات‌مدیره همراه اول، مدیرعامل شرکت فناوران انیاک و مدیرعامل شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) برگزار شد با انجام اولین تراکنش؛ پذیرش و بهره‌برداری کیف پول الکترونیک جیرینگ در کلیه شعب فروشگاهی افق کوروش در سراسر کشور آغاز شد.

در این مراسم قائم‌مقام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با بیان اینکه ظرف یک سال اخیر میزان پرداخت نقدی در فروشگاه‌های ما از ۳۰ به ۸درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: روش‌های پرداخت جدید با سرعتی بیش از تصور ما در حال جایگزین شدن و استفاده از این تغییر رویه ایجادشده هستند.

حسین صبوری با بیان اینکه دنبال جایگزین‌سازی شیوه‌های نوین پرداخت با هدف ارتقای سطح زندگی مردم هستیم، ادامه داد: هم‌اکنون بسیار خرسندیم که برای راه‌اندازی سرویس کیف پول الکترونیک، در خدمت پیشروترین‌های شرکت‌های فناوری و مخابراتی کشور هستیم.

 سیاست جیرینگ و توسعه کیف پول

در این مراسم، مدیرعامل جیرینگ نیز با تاکید بر اینکه امیدواریم با این قرارداد همکاری، شاهد ایجاد حرکتی نو در فضای پرداخت خرد و صنعت پرداخت کشور باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه یک دهه از عمر جیرینگ به عنوان بازوی تخصصی همراه اول در حوزه پرداخت الکترونیک می‌گذرد، امیدواریم در مسیر پیش رو همچون سابقه خود که نخستین «ارائه‌دهنده راهکار پرداخت موبایلی» بودیم، بتوانیم اتفاقات خوبی را در این صنعت رقم بزنیم.

حسام حبیب‌الله با بیان اینکه جیرینگ هم‌اکنون میزبان ۴۰میلیون مشترک همراه اول است، گفت: در فاز جدید فعالیت‌هایمان، اپلیکیشن جیرینگ را توسعه داده‌ایم که امیدواریم در مسیر روند حرکتی دنیا در زمینه کاهش سطح پرداخت‌های کارتی و نقدی و همچنین افزایش پرداخت‌های مبتنی بر کیف پول الکترونیکی، مورد استقبال مردم کشورمان قرار گیرد.

عضو هیات‌مدیره جیرینگ ضمن اشاره به کاهش ۵۰درصدی پرداخت‌های نقدی در برخی کشورهای توسعه‌یافته آمریکایی و اروپایی طی سال ۲۰۲۰ یادآور شد: این ترند، نوید بزرگی برای ماست که در صنعت پرداخت خرد فعالیت می‌کنیم.

حبیب‌الله اغلب صنایع بزرگ و خدمات‌دهنده به مردم را متمایل به استفاده از کیف پول و پرداخت‌های خرد به شکل الکترونیک دانست و تصریح کرد: توسعه بستر پرداخت‌های موبایلی راهکاری برای ایمن‌سازی جامعه فرضا در مواجهه با پدیده کرونا و حفظ چارچوب‌های ایمنی و سلامتی است که در نهایت کاهش هزینه‌ها و خسارات را به دنبال دارد.

وی سیاست جیرینگ را در راستای توسعه بستر کیف پول و پرداخت‌های خرد مبتنی بر موبایل عنوان کرد و گفت: همکاری ما با فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در گام نخست در شعب منتخب تهران و کیش آغاز می‌شود و امیدواریم ظرف کمتر از یک ماه، با آموزش‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم این سرویس را در تمامی ۲۴۰۰ شعبه این فروشگاه در سراسر کشور داشته باشیم.

بنا بر این گزارش، براساس تفاهم‌نامه‌ شرکت فروشگاه‌های افق زنجیره‌ای کوروش و شرکت پرداخت اول کیش(جیرینگ) هزینه خرید از فروشگاه‌های افق کوروش، از طریق اپلیکیشن و کیف پول جیرینگ قابل پرداخت است.

با پذیرش کیف پول الکترونیک جیرینگ در شعب فروشگاهی افق کوروش که یکی از خدمات این شرکت برای مشتریان خود است ضمن اینکه مشتریان از استفاده فیزیکی از کارت بانکی در دوران شیوع ویروس کرونا بی‌نیاز می‌شوند، می‌توانند  با نصب اپلیکیشن جیرینگ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی که از اهمیت بالایی برخوردار است، در نهایت دقت و سلامت؛ علاوه بر سهولت در انجام فرآیند پرداخت مالی، خرید بسته‌های شارژ  اینترنت و پرداخت قبوض خود را به ایمن‌ترین روش ممکن انجام دهند.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور که  با بیش از ۲۵۰۰ شعبه فروشگاهی به بخش‌خصوصی تعلق دارد از پیشگامان استفاده از تکنولوژی‌های نوین در شعب فروشگاهی خود محسوب می‌شود.

بر این اساس مشتریان افق کوروش می‌توانند تنها با یک بار وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، خریدهای بعدی‌ خود را به سهولت و بدون نیاز به ورود CVV۲ یا رمز پویا و تاریخ انقضا انجام دهند.

همچنین این بستر فناورانه (کیف پول خرد) ظرفیتی در مسیر مدیریت هوشمند خدمات رفاهی سازمان‌های بزرگ همچون کمک به مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است که هم‌اکنون در اختیار بیش از ۴۰میلیون مشترک همراه اول برای استفاده در خریدهای خرد قرار دارد.

شیوه استفاده از این کیف پول نیز به این شکل است که کاربران با نصب اپلیکیشن جیرینگ از سایت جیرینگ یا کافه بازار، می‌توانند با شارژ کیف پول خود و انتخاب شعب فروشگاه در اپلیکیشن به آدرس درج‌شده مراجعه و در زمان خرید، کد QR را از دستگاه کارتخوان اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آن شعبه و مبلغ فاکتور را تایید و پرداخت صورت پذیرد.