بقیه ارثیه وی از جمله مجموعه هنری بزرگ لی که برخی گزارش‌های محلی می‌گویند ارزش آن تقریبا برابر با ۱۰‌تریلیون وون است، اهدا خواهد شد. در صورت نهایی شدن این پرداخت، این رقم بیشترین مالیات بر ارث در تاریخ کره‌جنوبی لقب خواهد گرفت که بیش از ۱۲‌تریلیون وون است. سازمان ملی مالیاتی کره‌جنوبی ۹ ماه فرصت دارد تا گزارش این خانواده را بررسی کند و در مورد مقدار دقیق آن تصمیم بگیرد. اگرچه هنوز رقم آن نهایی نشده است، اما یک نکته در این خصوص کاملا روشن است، بعید به نظر می‌رسد این رکورد به این زودی شکسته شود. رکورد قبلی مالیات بر ارث بالغ بر ۵/ ۹۲۱ میلیارد وون بود که توسط خانواده داغدیده مدیر فقید گروه LG کو‌بون‌مو که در ماه مه ۲۰۱۸ درگذشت، پرداخت شد. طبق بیانیه مالیاتی، خانواده تحت کنترل ال‌جی، سهام رئیس فقید در شرکت‌های LG Corp و LG CNS و همچنین دارایی‌های دیگر او را به ارث بردند. این خانواده در حال حاضر مالیات خود را به صورت اقساط پرداخت می‌کنند، پس از آنکه پسران کو‌کووانگ‌مو پس از تصاحب بیشترین دارایی سهام پدرشان، از پرداخت مالیات ۷۱۶میلیارد وونی ‌شانه خالی کردند. خانواده پشت گروه هانجین نیز پس از درگذشت رئیس این شرکت چو‌یانگ‌هو در سال ۲۰۱۹، یک قبض مالیاتی سنگین دریافت کردند. هانجین شرکت خوشه‌ای کره‌ای است که در زمینه ارائه خدمات لجستیک، ترابری دریایی، مدیریت فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، کشتی‌سازی، خدمات هتلداری و گردشگری فعالیت می‌کند. 

چو وون‌تائه که جانشین پدرش به عنوان رئیس این گروه شد، ۲۷۰میلیارد وون را نیز به عنوان اقساط به عنوان مالیات بر ارث پرداخت می‌کند. هنوز مشخص نشده است شین‌دونگ‌بین، از خانواده گروه لوته چه مقدار از پدرش، مدیر افتخاری فقید این گروه یعنی شین‌کیوک‌هو که در ژانویه ۲۰۲۰ درگذشت، به ارث برده است؛ اما براساس برآورد بازار به طور متوسط این مقدار بیش از ۴۵۰میلیارد وون، با احتساب سهام هلدینگ لوته است. ناظران بازار می‌گویند مالیات ارثی که توسط شین جونیور پرداخت می‌شود باید نزدیک به ۲۷۰میلیارد وون باشد.

لوته شرکت خوشه‌ای ژاپنی-کره‌ای است که شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه آن، در زمینه تولید شیرینی، نوشیدنی و غذا‌های فوری، ارائه خدمات هتلداری، فناوری اطلاعات، خدمات مالی و بیمه، تجارت کالا، صنایع شیمیایی، ساخت‌وساز و توسعه املاک و مستغلات فعالیت می‌کند. خود لی‌کون‌هی، مدیر فقید سامسونگ وقتی که در سال ۱۹۸۸، بالغ بر ۳/ ۲۷میلیارد وون دارایی را از پدرش لی‌بیونگ‌چول به ارث برد، ۶/ ۱۷میلیارد وون مالیات پرداخت کرد. این نیز در آن زمان رکوردی در کره‌جنوبی به حساب می‌آمد؛ اما صورت‌حساب مالیاتی ۱۲‌تریلیون وونی کنونی پیش روی وراث وی حدود ۶۸۰ برابر این مبلغ است. کارشناسان مالیاتی می‌گویند میزان زیاد ارث سامسونگ روی مدیریت مالی کره‌جنوبی تاثیرات ملموسی خواهد داشت. این در حالی است که میزان درآمد کل کره‌جنوبی از مالیات بر ارث برای سه سال تا ۲۰۱۹ حدود ۱۰‌تریلیون وون بود. بالاترین نرخ مالیات بر ارث کره بالغ بر ۵۰درصد است که برای گزارش‌های داوطلبانه با ۳درصد تخفیف مجاز همراه خواهد شد. آمار و ارقام نشان می‌دهند ۲۰درصد مبالغ مبادله شده در مالیات بر ارث سود سهام متعلق به بزرگ‌ترین سهامداران شرکت‌ها است.

 آخرین مهلت برای پرداخت اولین قسط ۳۰‌ آوریل است و ناظران بازار می‌گویند وراث سامسونگ می‌توانند علاوه بر دارایی شخصی خود، از وام‌های بانکی و سود سهام شرکت‌های سامسونگ برای تامین وجه نقد استفاده کنند. خانواده لی در سال گذشته در مجموع ۳/ ۱‌تریلیون وون سود سهام تنها از طریق سامسونگ الکترونیک دریافت کرده‌اند؛ اما اوایل سال‌جاری شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای این خانواده، از جمله لی‌جائه‌یونگ، برای تامین اعتبار با سرمایه‌گذاران مختلف تماس می‌گیرند تا بتوانند از مزایای نرخ بهره پایین فعلی استفاده کنند. ناظران صنعت پیش‌بینی می‌کنند برای پرداخت قسط دوم وراث سامسونگ در سال آینده، احتمالا سهامداران این شرکت، سهام شرکت‌های تابعه سامسونگ را بفروشند و وام‌های بیشتری را بگیرند. در مورد فروش سهام، منطقی‌ترین سناریو شامل فروش سامسونگ SDS است. لی جائه یونگ به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره سامسونگ ۲/ ۹درصد از سهام شرکت‌های وابسته سامسونگ را در اختیار دارد، در حالی که خواهران او یعنی لی بوجین و لی سئو هیون هر کدام ۹/ ۳درصد را در اختیار دارند.