ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با بیان مطلب فوق گفت: برای اثبات این گفته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت به ارزش ۲میلیارد دلار به امضا رساندیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های در دست اجرا در صورتی با موفقیت همراه می‌شود که تشریفات اداری و بوروکراسی‌های حاکم که مانع از تسریع و تحقق این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود برداشته شود.

مدیرعامل چادرملو به دغدغه‌های خود در خصوص ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها و ایجاد موانع در مسیر رشد اقتصادی و توسعه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی اعلام آمادگی می‌کنند، برخی از نهادها به دلیل عدم اشراف بر اهمیت موضوع، مانع از تسریع در روند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌ها می‌شوند، اگر کمیته یا ستادی در استان‌ها تشکیل شود و همه ادارات تابعی از آن باشند و به نظرات ستاد یادشده احترام بگذارند، سرمایه‌گذاری در ایران هم مانند همه کشورهای دیگر در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت. تقی‌زاده معتقد است: بهترین راه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذار، ایجاد ستادهایی متشکل از افراد نخبه، دلسوز و توسعه‌گرا در هر استان است.

وی افزود: این ستاد می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه معدنی و صنعتی در هر استان اندوخته‌ای قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌‌های تولیدی و توسعه اجتماعی سازمان‌دهی کند و با اختیارات لازم و بدون دخالت در امور مالی و صرفا با نگاه نظارت و حمایت در حل مشکلات و به‌عنوان عامل تسهیل‌کننده امور، موانع ناشی از بخشی‌ نگری، تصمیم‌های غیرکارشناسی و بوروکراسی‌های اداری را مرتفع سازد.

تقی‌زاده طرح‌های ارائه‌شده برای میزان سرمایه‌گذاری تحت تفاهم امضا شده با وزارت صمت را شامل احداث واحد 4میلیون تنی کنسانتره آهن، ساخت گندله‌سازی به ظرفیت 5میلیون تن، ساخت واحد سوپر مگامدول 2/ 2میلیون تنی، احداث واحد تولید فروآلیاژها به ظرفیت 50هزار تن، ساخت واحد تولید اسلب فولادی به ظرفیت 2میلیون تن و ورق‌های آلیاژی به ظرفیت 2میلیون تن، احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با مشارکت سرمایه‌گذاری امید، ساخت 2 واحد نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی، ساخت واحد مگامدول 800هزار تنی در ابرکوه و تکمیل طرح نیمه‌تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت 600هزار تن در ابرکوه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در استان یزد عنوان کرد.

تقی‌زاده با اشاره به نمونه‌ای از همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در استان‌های کرمان و یزد گفت: ابر پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس یکی از موارد خارق‌العاده همکاری همه‌جانبه ارکان موثر در این پروژه و جسارت و شجاعت مدیران خدوم بود که با پذیرش ریسک‌های ناشی از این اقدام غیرقابل‌باور حتی برای متصدیان توسعه کشور، حرکتی بزرگ را آغاز کردند.

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به نقش صنایع و معادن بزرگ در رونق اقتصاد کشور و توسعه مناطق کم برخوردار و محروم گفت: وظیفه مدیران صنعتی علاوه بر تولید حرکت به سمت آبادانی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان است.