رئیس بنیاد مستضعفان صبح پنج‌شنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری بنیاد مستضعفان که در کارخانه ایران‌تایر برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: در شرایط امروز کشور که شیوع کرونا، جان بسیاری از هموطنانمان را به خطر انداخته، اطمینان از سلامت کارگران و رعایت پروتکل‌ها، یک موضوع بسیار مهم است و مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌های بنیاد باید نسبت به سلامت این عزیزان حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد مستضعفان در بخش اقتصادی طی سال ۹۹، رشد قابل توجه اقتصادی و همچنین بهبود آمارها در این بخش را در گرو تلاش جهادگونه کارگران برشمرد و افزود: آمار عملکرد اقتصادی بنیاد در سال گذشته فراتر از برنامه‌ریزی‌ها بود و شاخص‌های اقتصادی ما در سال ۹۹ با وجود شرایط سخت سال قبل، شیوع کرونا و تحریم‌های چندین باره آمریکا علیه بنیاد و شرکت‌های آن، به طور قابل توجهی، رشد داشت. وی با بیان اینکه کارگران، در خط مقدم تولید و این جنگ اقتصادی قرار دارند، گفت: ایستادن در صف مرغ و روغن، در شأن مردم بزرگوار ما نیست؛ مردمی که تورم‌های سنگین و فشارهای اقتصادی را تحمل کرده‌اند و همواره جلوتر از مسوولان حرکت کرده‌اند. بنابراین ما باید با تلاش بیشتر در تولید، از بار فشارها بر مردم بکاهیم و نقش کارگران در این مهم، بی‌بدیل است.

فتاح ادامه داد: ما گرچه در سال ۹۹، آمارهای خوبی را در بخش اقتصادی ثبت کردیم، ولی نباید به این وضعیت قانع باشیم و باید با تلاش بیشتر، قله‌های جدیدی را فتح کنیم؛ چراکه هدف همه ما در بنیاد مستضعفان، رسیدگی به مردمی است که وظیفه ما توجه بیشتر به آنها است. فتاح با اشاره به اینکه ما اجازه نمی‌دهیم پرداخت حقوق کارگران در بنیاد مستضعفان به تعویق بیفتد، گفت: زمانی که من به بنیاد مستضعفان آمدم، شرکت‌هایی را در بنیاد داشتیم که بعضا ۶ ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده بودند، ولی امروز با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و حتی تحریم‌ها، ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اجازه نمی‌دهیم حقوق کارگران، به تعویق بیفتد. وی تاکید کرد: ما همچنین در سال گذشته به صراحت اعلام کردیم که هیچ شرکتی حق ندارد به‌دلیل شیوع کرونا یا شرایط بد اقتصادی، حتی یک کارگر را اخراج کند مگر آنکه خدای ناکرده تخلفی از سوی کارگر سر زده باشد؛ این خط قرمز ما است و نسبت به حقوق کارگران حساسیم و از آن دفاع می‌کنیم.