به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نسل جدید C۵ که با پسوند X معرفی شده است، از جمله خودروهایی است که نمی‌توان به‌طور دقیق آن را در تقسیم‌بندی‌های رایج برای فرم بدنه خودرو جای داد. در واقع نسل جدید C۵ تنها در همین فرم بدنه عرضه می‌شود و مانند سایر رقبای اصلی، خبری از دو نسخه مجزای سدان و استیشن واگن برای آن نخواهد بود و به همین دلیل و با توجه به رشد روزافزون محبوبیت خودروهای کراس‌اوور، طراحان کوشیده‌اند تا سیتروئن C۵ X در آنِ واحد، ترکیبی از ویژگی‌های ظاهری و عملکردی برجسته یک استیشن‌واگن، یک کراس‌اوور و یک سدان باشد.

آن‌طور که پیر لکلرک (طراح ارشد سیتروئن) می‌گوید: در طراحی و حجم‌پردازی نوآورانه سیتروئن C5 X، ظرافت و وقار یک سدان، پویایی یک استیشن واگن و شمایل قابل اتکای یک شاسی‌بلند در یکدیگر ترکیب و ارائه شده است و این خودرو با خطوط آیرودینامیک و گرافیک خاص چراغ‌هایش (خطوط باریک دوگانه و شکل ایکس، به سرعت توسط رهگذران به‌عنوان یک سیتروئن قابل تشخیص است»). ناگفته نماند که طراحی نمای ظاهری خودرو به‌طور واضحی از کانسپت سیتروئن C-Xperience تاثیر پذیرفته است که در اتوشو پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شده بود.

سیتروئن C5 X مانند دی‌اس ۹، پژو ۵۰۸، پژو ۵۰۰۸ و سیتروئن C5 ایرکراس  روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن توسعه یافته است. با طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۰۵، ۱۸۶۵ و ۱۴۸۵ میلی‌متر، سیتروئن C5 X ابعاد نسبتا کوچک‌تری در مقایسه با رقبای آلمانی خود دارد. فاصله بین دو محور خودرو نیز برابر با ۲۷۸۵ میلی‌متر است. حجم فضای صندوق بار C5 X برابر با ۵۴۵ لیتر بوده که البته در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف عقب، به ۱۶۴۰ لیتر افزایش می‌یابد.

در کابین خودرو با شمایل کلی آشنایی مواجهیم که در محصولات اخیر سیتروئن نظیر C4 جدید نیز به چشم خورده بود و البته با توجه به سگمنت و رده قیمتی خودرو، کیفیت مترال به کارگرفته شده در کابین بالاتر بوده و جزئیات نیز مورد توجه و پرداخت دقیق‌تری قرار گرفته‌اند. در بالاترین نقطه مرکزی پنل کاربری جلو داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی جا خوش کرده است. پکیج تقریبا کاملی از تجهیزات ایمنی برای سیتروئن C5 X در دسترس است، از سامانه نیمه‌خودران سطح ۲ و کروز کنترل تطبیق‌پذیر گرفته تا سامانه نگهداری خودرو در خطوط مسیر. از دیگر سامانه‌های کمک راننده نیز می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقاط کور اشاره کرد.