به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت چنل نیوز، شرکت ساخت باتری کره‌جنوبی وابسته به سامسونگ الکترونیک متعهد می‌شود که هیچ ماده معدنی (مانند کبالت، مس، نیکل و منگنز) مورداستفاده در ساخت محصولات خود را از کف دریا تامین نکند، یا فعالیت‌های استخراج در اعماق دریا را تامین مالی نکند و همچنین متعهد شده است که مواد معدنی به‌دست‌آمده از این طریق را از زنجیره‌های تامین خود خارج کند. صندوق جهانی طبیعت یا بنیاد جهانی طبیعت (WWF)، بزرگ‌ترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط‌زیست است که در سال ۱۹۶۱ در سوئیس تاسیس شد؛ در حال حاضر حدود ۴هزار نفر در نزدیک به ۱۰۰ کشور جهان برای این اتحادیه مشغول به کار هستند و بیش از ۲هزار پروژه را به عهده ‌دارند.

شرکت سامسونگ SDI در این مسیر به شرکت‌های BMW و  Volvo می‌پیوندد. صندوق جهانی حمایت از حیات‌وحش در بیانیه‌ای اظهار کرد که با توجه به اینکه هنوز بیشتر اکوسیستم دریای عمیق موردبررسی و درک دقیق قرار نگرفته است، چنین فعالیتی می‌تواند از نظر زیست‌محیطی بی‌ملاحظه و کوته‌بینانه باشد. این اتفاق خصوصا یک تعهد معنادار برای سامسونگ SDI است، زیرا اینها مواد معدنی کلیدی در ساخت باتری هستند و این حرکت توجه باتری‌سازی را به خود جلب کرده است.

بازار خودروهای الکتریکی طی چند سال گذشته منفجرشده است و با این‌ حال، تقاضا برای مواد معدنی نیز افزایش‌ یافته است. سامسونگ SDI گفت او اولین سازنده باتری و همچنین اولین شرکت کره‌ای است که در ابتکار WWF شرکت کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای گفت که بسیاری مشارکت سامسونگ در ابتکار جهانی را به‌عنوان اولین شرکت فعال در صنعت باتری مثبت می‌دانند. این شرکت تلاش خواهد کرد تا اخلاق کسب‌وکار و مدیریت مسوولانه (ESG) را از طریق منابع تامین مسوولانه مواد تحقق بخشد. بستر اقیانوس‌ها منبع غنی از منابع فلزی گوناگون است. منابع معدنی در بستر اقیانوس‌ها در برخی مناطق محتوای سولفید چند فلز واسطه و در برخی مناطق دیگر به‌صورت کلوخه‌ها و پوسته‌های غنی از فلزهایی مانند  منگنز، کبالت، آهن، نیکل، مس و دیگر فلزات یافت می‌شود. بیشتر بودن غلظت گونه‌های فلزی در کف اقیانوس نسبت به ذخایر زمینی، بهره‌برداری از این منابع را نوید می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود اکتشاف و بهره‌برداری از منابع شیمیایی بستر دریا به یکی از صنایع کلیدی و تاثیرگذار در روابط کشورها تبدیل شود. از طرف دیگر این فرآیند موجب نگرانی بسیاری از سازمان‌های فعال در زمینه محیط‌زیست و حمایت از حیات‌وحش اقیانوس‌ها شده است.