بازار چین هوآوی را نجات می‌دهد

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت چنل نیوز، این غول فناوری مستقر در چین در سال گذشته ۴/ ۸۹۱ میلیارد یوآن (۲/ ۱۷۹ میلیارد دلار استرالیا) درآمد فروش کسب کرده است که ۸/ ۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که سود آن بالغ ‌بر ۶/ ۶۴ میلیارد یوآن یا ۱۳ میلیارد دلار استرالیا بود.

طبق گزارش سالانه شرکت هوآوی، حدود ۶/ ۶۵ درصد از این درآمد که بالغ ‌بر ۹/ ۵۸۴ میلیارد یوآن می‌شود، از چین تامین ‌شده است که رشد سالانه آن ۴/ ۱۵ درصد است. این تنها بازار رشد این شرکت بود که افت درآمد این شرکت را در مابقی کشورهای دنیا تا حدی جبران کرد. بازار آسیا و اقیانوسیه که معمولا ۲/ ۷ درصد از درآمد هوآوی را تشکیل می‌داد با افت ۷/ ۸درصدی مواجه شد.

به گفته کن‌هو، رئیس چرخشی سابق هوآوی که با اریک Xu جایگزین شد، این شرکت در برابر مشکلات قدرتمند است. او می‌گوید: ما برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود، کمک به مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا و حمایت از بهبود اقتصادی و پیشرفت اجتماعی در سراسر جهان به روند نوآوری خود ادامه داده‌ایم. وی افزود ما همچنین از این فرصت برای توسعه بیشتر فعالیت‌های خود استفاده کردیم، که منجر به عملیاتی شد که تا حد زیادی مطابق با پیش‌بینی‌های ما بود.

هوآوی در مورد درآمد و اعتبار در خارج از زادگاه خود با چالش سختی مواجه است، با مصرف‌کنندگان خارج از کشور ازجمله استرالیایی‌ها که روند فروش محصولات آن را متوقف کرده‌اند و تحریم‌هایی از طرف کشورهایی از جمله استرالیا، نیوزیلند، ایالات‌متحده و انگلستان که استفاده از فناوری این شرکت را در تلفن‌های محلی و شبکه‌های اینترنتی ممنوع کرده‌اند.

 گوگل مجوز هوآوی را برای استفاده از سیستم‌عامل اندروید در سال ۲۰۱۹ در واکنش به تحریم‌های دولت ترامپ لغو کرد و آن را مجبور به توسعه سیستم‌ عامل HarmonyOS خود کرد. در هر صورت آینده گوشی‌های هوآوی تا حدی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و باید ببینیم مدیران این شرکت چه راهبردی برای پشت سر گذاشتن این بحران اتخاذ می‌کنند.

آیا هوآوی بار دیگر می‌تواند به‌‌رغم انتظارات به رشد خود ادامه دهد؟ در آینده نزدیک جواب این سوال را به دست خواهیم آورد. بیش از یک سال از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی می‌گذرد، ولی این شرکت چینی با وجود تمام فشارهای فزآینده موفق شده میلیون‌ها گوشی را روانه بازار کند. حالا با توجه به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه هوآوی باید ببینیم آیا این شرکت می‌تواند بار دیگر چنین بحران مهمی را پشت سر بگذارد یا نه.