به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از وب‌سایت خبری CNBC، کارخانه‌های تحت تاثیر قحطی تراشه‌های الکترونیکی واقع در شهرهای ایلینوی، میشیگان، مکزیک و دو کارخانه در انتاریوی کانادا هستند. آنها مجموعه‌ای از محصولات را برای این شرکت تولید می‌کنند، از وانت‌های بزرگ رام ۱۵۰۰ و مدل‌های جیپ گرفته تا مینی ون‌ها و اتومبیل‌های دوج و کرایسلر در این واحدهای صنعتی تولید می‌شوند. طبق گفته‌های این شرکت، احتمالا تاسیساتی که قبلا بخشی از تجهیزات فیات کرایسلر بود، از دوشنبه تا اوایل یا اواسط آوریل بسته شود.

این شرکت در بیانیه خود که به CNBC ایمیل کرده، اظهار کرد: شرکت استلانتیس به همکاری نزدیک با تامین‌کنندگان برای کاهش تاثیرات کمبود تراشه‌ها که ناشی از مسائل مختلف است که زنجیره تامین صنعت ما با آن مواجه است ادامه خواهد داد. سخنگوی شرکت استلانتیس نیز از افشای اینکه چه تعداد واحد تولیدی بعدازاین اتفاق از بین می‌رود، خودداری کرد.

نیمه‌هادی‌ها اجزای اصلی مورداستفاده در تجهیزات سرگرمی، فرمان‌های تمام برقی یا خودکار و ترمز وسایل نقلیه جدید، در میان سایر سیستم‌ها هستند. تامین‌کنندگان نیمه‌هادی‌ها به دلیل اینکه خودروسازها سفارش‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند، از صنعت خودرو دور شدند، زیرا کارخانه‌های متعددی در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید- ۱۹ با تعطیلی مواجه شدند و فروش آنها به‌شدت کاهش پیدا کرد و بسیاری از شرکت‌های دیگر ساخت تجهیزات رایانه‌ای و لوازم برقی جایگزین خودروسازها شدند و سفارش‌ها برای نیمه‌هادی‌ها را در اختیار خود گرفتند.

شرکت مشاور AlixPartners تخمین می‌زند که کمبود تراشه در سال جاری ۶/ ۶۰ میلیارد دلار از درآمد حاصل از صنعت جهانی خودرو را کاهش دهد. این کمبود به‌طور متفاوتی روی هر خودروساز تاثیر می‌گذارد. چندین تولیدکننده، ازجمله جنرال موتورز، فورد موتور و شرکت نوپای چینی Nio، این هفته نیز کاهش تولید خود را اعلام کردند یا خبر از طرح‌هایی برای تمدید خرابی در تاسیساتی که قبلا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، دادند.

وسایل نقلیه تحت تاثیر توقف تولید استلانتیس شامل خودروهای سدان کرایسلر ۳۰۰ و پاسیفیک و مینی ون‌های Voyager، اتومبیل‌های دوج شارژر و چلنجر، شاسی بلندهای جیپ Cherokee و Compass و وانت کلاسیک رام ۱۵۰۰ می‌شوند. البته نسخه جدیدتر وانت  رام ۱۵۰۰در کارخانه دیگری در میشیگان در حال تولید است. شرکت استلانتیس خودروساز ادغام‌شده شرکت‌های فیات کرایسلر و Groupe PSA مستقر در فرانسه است. در ایالات‌متحده، مارک‌های اصلی آن شامل آلفارومئو، کرایسلر، دوج، فیات، جیپ و رام هستند.