حجت‌اله مهدیان گفت: ارتقا و بهبود ضوابط و شرایط معاملات اسلامی جایگاهی ویژه در محتوای سیاست‌های اعتباری دارد. وی با تبیین نقش توسعه‌ای بانک افزود: افزایش و تنوع‌‌بخشی به خدمات و فعالیت توسعه‌ای، حمایتی بانک از مهم‌ترین بخش‌های این سند راهبردی بانک توسعه تعاون است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: حجم فعالیت بانکداری به‌صورت مستمر در حال افزایش بوده است و همکاران با اهتمام ویژه‌ای سهم بسزایی از این عملیات را بر عهده داشته‌اند. ازاین‌رو تقویت کادر اعتباری ستاد، مدیریت شعب استان‌ها و شعب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این سند راهکارهای تقویت تبیین و مشخص شده است. مهدیان رعایت عدالت اعتباری را از مهم‌ترین اهداف این بانک برشمرد و گفت: برای بهبود و ارتقای عدالت اعتباری و حفظ حقوق و تکریم مشتریان؛ ضروری است فرآیندهای اعتبارسنجی تخصصی به‌خوبی صورت پذیرد و اولویت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به اسناد بالادستی مشخص باشد.

وی گفت: برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات شایسته به عموم مشتریان، سطح ارتباطی بانک با مشتریان با توجه به نوع فعالیت اقتصادی و ظرفیت‌های شرکت‌ها ممکن است در طیف متنوعی باشد و شرکت‌هایی که فعالیت اقتصادی و تولیدی گسترده‌ای داشته و باعث اشتغال جمعی گسترده می‌شوند نیازمند ارائه وقت و توجه بیشتر، از سوی بانک هستند ازاین‌ رو تلاش شده است در سیاست‌ها به ارتقای مکانیزم مدیریت مشتریان بزرگ به‌صورت ویژه‌ای پرداخته شود تا با ارائه خدمات شایسته به کارآفرینان و تولیدکنندگان بزرگ، شرایط مناسبی برای رونق تولید فراهم شود.

مهدیان نگاه جامع به موضوع بانکداری را بسیار مهم دانست و گفت: فعالیت بانکی از دیدگاه کلان نیازمند راهکارهای مناسب تجهیز منابع و نیز تخصیص بهینه منابع و مصارف و رعایت نظم و انضباط نقدینگی است و اگر بانک با برنامه دقیق در چارچوب‌های حرفه‌ای بانکداری اعم از تجهیز منابع، تحقق درآمدهای مشاع و غیرمشاع، مدیریت اثربخش هزینه‌ای و مدیریت مطالبات عمل کند، بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های اعتباری بانک فراهم خواهد شد.