پلت‌فرم «ترای آل» مصادف با عیدمبعث طی مراسمی به‌صورت آنلاین و حضوری همزمان با ۱۲ کشور دنیا، رونمایی شد. این سامانه اولین و تنها پلت‌فرم پُرو آنلاین لباس در ایران است که از فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی استفاده کرده و می‌تواند به کسب‌وکارهای حوزه مد و پوشاک کمک کند تا تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود رقم بزنند. حامد اکبری، بنیانگذار ترای‌آل؛ این محصول را یک پروژه بزرگ در حوزه هوش مصنوعی عنوان کرد که تلفیقی با عکاسی رئال است. به گفته اکبری این سرویس که در حال راه‌اندازی در ۱۲ کشور دنیا است و قصد دارد با برندهای بزرگ پوشاک نیز همکاری کند.

فاطمه مقیمی، عضو هیات‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران و کارآفرین برتر؛ در رونمایی «ترای‌آل» این استارت‌آپ را از جمله آنهایی عنوان کرد که با توجه به شرایط کرونا می‌توانند در حوزه کارآفرینی، پررنگ و تأثیرگذار ظاهر شوند. همچنین فرشید فرزانگان، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات؛ گفت: «در منطقه خاورمیانه کشورهای شاخص تمرکز اصلی و اساسی مشاغل خود را بر استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان گذاشته‌اند و با کاربری اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و ریموت کنترل‌ها در مشاغل و صنایع مختلف دسترسی و کیفیت خدمات و محصولات را هر روزه افزایش می‌دهند. در ایران نیز با وجود همه ضعف‌ها در بستر و زیرساخت‌های کسب‌وکار، شرکت‌های فناورانه با استقرار بر پلت‌فرم‌ها و با تخصص و تسلط در عرصه دیجیتال با ایجاد ارزش‌افزوده و با سرویس‌های موجود سعی در ارائه بهترین خدمات و ارائه بهترین کیفیت رادارند.»

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک ایران و ترکیه در زمینه  مد و لباس

مهرداد سعادت دهقان، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه؛ نیز در این رونمایی گفت: «کشور ما حدود ۱۵ میلیارد دلار پتانسیل صادرات به کشور ترکیه را دارد که متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم از این پتانسیل بهره لازم را ببریم. ولی امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه در سال آینده این فشار، به حداقل خود برسد و با کمک جوانان در حوزه هوش مصنوعی و کسانی که توانستند این پلت‌فرم را رونمایی کنند، بتوانیم از این پتانسیل عالی بهره‌مند گردیم.»

این کسب‌وکار با بهره‌گیری از نخبگان و سابقه درخشان سعی دارد تجربه جدیدی در حوزه مد و لباس، به وجود آورد.