به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت Korea Herald، شرکت سامسونگ می‌گوید گوشی هوشمند Galaxy A۴۲ ۵G جمعه گذشته با برچسب قیمت ۴۴۹.۹۰۰ وون (۴۰۰ دلار) در دسترس همگان قرار گرفت که ارزان‌ترین مدل در میان تلفن‌های هوشمند مجهز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G است که در کره جنوبی به فروش می‌رسد. این در حالی است که گوشی A۴۲ ۵G سال گذشته در بازارهای منتخب اروپا و جنوب شرقی آسیا عرضه‌شده بود.

جدیدترین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر ۶/ ۶ اینچی، با تنظیم دوربین چهارگانه عقب، همراه با دوربین اصلی ۴۸مگاپیکسلی (MP)، لنز فوق‌العاده عریض ۸مگاپیکسلی، سنسور عمق ۵مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵مگاپیکسلی ارائه می‌شود. این گوشی هوشمند همچنین دارای یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در قسمت جلوی خود است. همچنین این گوشی از یک باتری ۵ هزار میلی‌آمپری بهره‌مند ‌است، دارای ۴ گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است که می‌تواند از طریق کارت micro SD تا یک ترابایت افزایش یابد.

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط Counterpoint Research، سامسونگ سال گذشته با سهم ۶۵ درصدی بازیکن برتر بازار گوشی‌های هوشمند کره جنوبی بود و پس‌ازآن شرکت اپل با ۲۰درصد و ال‌جی الکترونیکس با ۱۳درصد قرار گرفتند. در سطح جهانی، سامسونگ امیدوار است بتواند سهم بازار خود را با تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت ۵G گسترش دهد زیرا شرکت رقیب چینی خود یعنی شرکت هوآوی تکنولوژی در حال مبارزه با تحریم‌های ایالات‌متحده است. به گفته کارشناسان سامسونگ خود را در مقام رهبر حوزه ۵G معرفی کرده و نقشی کلیدی در توسعه این فناوری در سراسر جهان داشته است. با توجه به افزایش فروش دستگاه‌های ۵G جهان تا ۶۶۰ میلیون دستگاه تا انتهای سال ۲۰۲۰، ما معتقدیم این شرکت همچنان نقش مهمی در رشد نسل بعدی شبکه‌های موبایلی خواهد داشت.

اطلاعات Counterpoint Research نشان می‌دهد، به‌رغم اینکه شرکت سامسونگ از موقعیت پیشرو خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۰ دفاع کرد، اما سهم بازار آن از ۲۰درصد به ۱۹درصد کاهش یافت، زیرا محموله‌های فروش این شرکت از ۸/ ۲۹۶ میلیون واحد به ۷/ ۲۵۵ میلیون واحد کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود غول فناوری کره جنوبی امسال مدل‌های بیشتری با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن‌همراه ۵G را در سری Galaxy A به بازار عرضه کند که شامل گوشی‌های مدل A۳۲، A۵۲ و A۷۲ خواهد بود.