به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها برگرفته از خبرگزاری بلومبرگ، روز سه‌شنبه گذشته باب چاپک مدیر عامل شرکت دیزنی فاش کرد که سرویس پخش سریال از این پایگاه اینترنتی فقط در ۱۶ ماه پس از راه‌اندازی خود از پیش‌بینی‌های این شرکت فراتر رفته است. چاپک در بیانیه‌ای اظهار کرد موفقیت چشمگیر دیزنی پلاس که اکنون از ۱۰۰ میلیون مشترک فراتر رفته است، ما را به بلندپروازی بیشتر و افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری خود در زمینه تولید محتوای با کیفیت بالا ترغیب کرده است.

سرویس پخش سریال دیزنی از زمان راه‌اندازی خود تاکنون تعدادی سریال معروف تلویزیونی را منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به دو فصل از سریال «The Mandalorian» و اولین سریال مارول «WandaVision» اشاره کرد. طبق گزارش‌های نیلسن که یک شرکت تحلیل اطلاعات، داده‌ها و آمار و ارقام بازار آمریکا است، هر دو سریال از محتوای پر بازدید این شبکه بوده‌اند و به موجب آنها بسیاری از طرفداران این سریال‌ها حق اشتراک دیزنی پلاس را خریداری کرده‌اند.

شرکت دیزنی، سرویس دیزنی پلاس خود را به مقصدی برای علاقه‌مندی‌های خانوادگی تبدیل کرده و تنها مکانی است که طرفداران مارول و جنگ ستارگان می‌توانند محتوایی را ببینند که مستقیما آنها را به ویژگی‌های نمایشی پرفروش متصل می‌سازد. این شرکت تنها چند ماه پس از آنکه دیزنی به سرمایه‌گذاران خود اعلام کرد قصد دارد فشار بیشتری را روی رسانه جاری خود وارد کند و فعالیت‌های خود را در این بخش افزایش دهد، به نقطه اوج خود رسید. در ماه اکتبر، این شرکت بازسازی ساختار بخش‌های رسانه‌ای و سرگرمی ‌خود را برای تمرکز بیشتر روی دیزنی پلاس آغاز کرد. در آن زمان، دیزنی برنامه خود را برای تولید حدود ۱۰۰ پروژه سینمایی و تلویزیونی اعلام کرد، که حدود ۸۰ درصد آنها قرار است مستقیما در شبکه دیزنی پلاس به نمایش درآیند که شامل نزدیک به ۱۰ سریال مارول و بیش از ۱۰ نمایش جنگ ستارگان است.

در ماه نوامبر دیزنی پلاس اعلام کرد از هدف جذب ۶۰ میلیون مشترک خود فراتر رفته و در این ماه بالغ بر ۹۰ میلیون نفر حق اشتراک این رسانه را خریداری کرده‌اند و این اتفاق شرکت را مجبور به پیش‌بینی مجدد کرد. شرکت دیزنی انتظار دارد دیزنی پلاس تا سال ۲۰۲۴ بین ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون مشترک به خود جذب کند. این سرویس پخش اینترنتی از زمان راه‌اندازی خود در نوامبر سال ۲۰۱۹ شاهد رشد سریع مشترکان خود بوده است. در روز اول راه‌اندازی، این شرکت بالغ بر ۱۰ میلیون ثبت نام داشت و در پایان سه ماه اول، این سرویس ۵/ ۲۶ میلیون مشترک را تضمین کرده است. در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ دیزنی پلاس برای اولین بار در ایالات متحده، کانادا و هلند، در ۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ در استرالیا، نیوزیلند و پورتوریکو و از مارس ۲۰۲۰ در انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، ایرلند و تعدادی دیگر از کشور‌های اروپای غربی راه‌اندازی شد.