کوتاه از تحولات صنعت بیمه

 عدالت محوری شدن بیمه‌نامه شخص ثالث

دنیای اقتصاد: ماده ۶ قانون بیمه شخص ثالث در خصوص انتقال تخفیفات، راننده محور شدن بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و سایر مواردی که در قانون مصوب سال ۱۳۹۵ ذکر شده، ازمصادیق عدالت محوری شدن این بیمه‌نامه اجباری پراستقبال است.

علیرضا فاطمی بهشتی، مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه حافظ با بیان این مطلب در خصوص ماده ۶ قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ گفت: الزام رعایت به صورت دقیق مطابق مفاد ماده ۶ قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ و آیین‌نامه اجرایی آن و همچنین اصلاحیه این آیین‌نامه مصداق کامل حفظ حقوق بیمه‌گذاران و مالکان وسیله نقلیه بوده و موجب عدالت در خصوص تخفیفات متعلقه منتسب به این افراد می‌شود.

فاطمی اظهار کرد: مدیریت بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه حافظ در این راستا با برگزاری جلسات هماهنگ با شعب و نمایندگان به صورت مجازی نسبت به پاسخگویی به ابهامات و سوالات متداول در این خصوص برای اجرای هر چه بهتر و موثرتر این ماده قانونی اقدامات موثری را صورت داده است. بیان ذکر حساسیت‌ها و موارد الزامات قانونی در این خصوص نیز جزو اولویت‌ها بوده که این مهم نیز طی این جلسات صورت پذیرفت.

فاطمی اظهار کرد: با توجه به مفاد ذکر شده درآیین ‌نامه اجرایی ماده ۶ قانون بیمه شخص‌ثالث، احساس امنیت از برخورداری تخفیفات به صورت مادام برای صاحب تخفیف وجود دارد. این مطلب به بیان دیگر مالکیت تخفیفات ناشی از عدم خسارت که می‌تواند از مواردی از قبیل، راننده یا مالک قانون مدار، راننده یا مالک محتاط، راننده یا مالک خوش رفتار و سایر مواردی که می‌توان از این حیث به آن منتسب کرد را به صورت مادام تا زمانی که مطابق قانون به خودروی مجاز دیگری منتقل نشده باشد، برای ایشان محفوظ بماند.

 تخفیف بیمه بدنه ملت از ۴۰ تا ۷۰ درصد

پایان سال ۹۹ با ارائه تخفیف‌های مختلف و فرصت‌های طلایی برای خرید انواع بیمه‌نامه‌های شرکت بیمه ملت همراه شده است. به این ترتیب متقاضیان برای خرید بیمه بدنه اتومبیل می‌توانند این بیمه‌نامه را تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ با ۴۰ درصد تخفیف از بیمه ملت تهیه کنند. بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی و منتسبان آنان، با توجه به قرارداد منعقد شده این ارگان‌ها با بیمه ملت، می‌توانند از ۷۰ درصد تخفیف برای خرید بیمه‌ بدنه اتومبیل بهره‌مند ‌شوند.

طی این مدت، متقاضیان می‌توانند از ۲۵ درصد تخفیف بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی منازل مسکونی، ۲۰ درصد تخفیف بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی صنعتی و غیرصنعتی، ۲۰ درصد تخفیف بیمه‌نامه حوادث با پوشش کرونا و طرح ویژه بیمه مسوولیت ناشی از آتش‌سوزی (با تعهدات و حق بیمه ثابت) بهره‌مند شوند.

 بیمه دی استاندارد ISO ۱۰۰۰۲ گرفت

شرکت بیمه دی با پیاده‌سازی الزامات استاندارد ISO ۱۰۰۰۲  توانست، طی نشست‌های ارزیابی خود، بدون هیچ‌گونه عدم انطباق این گواهی را کسب کند.

حسن قلندری، معاون امور مشتریان و توسعه بازار در این رابطه گفت: شرکت بیمه‌دی برای تحقق بخشیدن به چشم‌انداز خود که همانا تبدیل شدن به «پدیده محبوب مشتریان» است، ‌برنامه‌هایی را تدوین کرده و در همین راستا، پیاده‌سازی استانداردهای ISO ۱۰۰۰۲، گام مهمی در این مسیر و حمایت از حقوق مشتریان به شمار می‌آید.

وی افزود: برای انطباق فرآیند رسیدگی به شکایات با بندهای استاندارد، چهار جلسه‌‌ ممیزی داخلی در سطح ستاد، شعب و نمایندگی‌های منتخب برگزار شد و در این راستا، خط مشی رسیدگی به شکایات نیز در بیمه دی تدوین شد. به این ترتیب، طی برگزاری دو مرحله‌ ممیزی و بررسی فرآیند رسیدگی به شکایت در تمامی سطوح سازمان، شرکت بیمه دی توانست استاندارد ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ را، بدون هیچ‌گونه عدم انطباق کسب کند.