به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سعید رضایی، رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه حجم حوالجات، بروات و اعتبار اسنادی وارداتی این شعبه برای مشتریان از ۱۷۳ میلیون دلار عبور کرده، اظهار کرد: شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال مصوبات در دست اجرا دارد که حوزه‌های مختلف صنعتی را در استان مرکزی پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: این شعبه در حوزه تامین مالی طرح‌ها نیز برای یک شرکت صنعتی پیمانکار در بخش تامین برج‌های انتقال نیرو برای صادرات برق به پاکستان بررسی‌هایی را انجام داده است. رئیس شعبه اراک با ذکر اینکه عمده تسهیلات بانک توسعه صادرات این شهر به بخش صنعت استان مرکزی تخصیص یافته، اظهار کرد: واحدهای تولیدی صنعتی از جمله تولید شمش آلومینیوم و انواع پکیج‌های حرارتی، آبگرمکن، خطوط انتقال نیرو و صنایع شیمیایی از تسهیلات این شعبه استفاده کرده‌اند.

وی یادآور شد: شعبه اراک با هدف آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات بانک توسعه صادرات ایران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرد که ماحصل برگزاری دوره‌های آموزشی شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران، جذب چند شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تکنولوژی دارو و تولید درب‌های الکترونیک بوده است.