به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت معدنی ماینینگ ویکلی، مدیرعامل کامیکو می‌گوید: فاصله بین عرضه و تقاضا همچنان در دهه‌های آینده گسترش خواهد یافت و در نتیجه تا سال ۲۰۳۵ بازار اورانیوم با یک‌صد میلیون پوند کمبود این ماده معدنی مواجه خواهد شد. این به این معنی است که جهان نیازمند کشف، استخراج و راه‌اندازی حدود ۶ معدن در حد معادن مک آرتور ریور یا سیگار لیک در ظرف ۱۵ سال آینده خواهد بود.

با توجه به اینکه این فرآیند بسیار زمان‌بر است ما از هم‌اکنون باید سرمایه‌گذاری‌های لازم را در این خصوص انجام دهیم؛ اما با توجه به قیمت‌های کنونی هم‌اکنون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری صورت نپذیرفته است. در کوتاه‌مدت شرایط عرضه این محصول متزلزل خواهد شد. هم‌اکنون معدن سیگار لیک شرکت کامیکو به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل‌ شده است. معدن مک آرتور نیز با تعطیلی مواجه است و قزاقستان نیز تولیدش را متوقف کرده است.

تولید معدن سیگارلیک در ماه دسامبر گذشته به علت عدم دسترسی به پرسنل کیفی ناشی از شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمد. به ‌هر حال تولید در این معدن کماکان متوقف است و شرکت کامیکو نیز اعلام کرده که برنامه تولیدش برای سال ۲۰۲۱ همچنان نامشخص است. علاوه بر این تعدادی از معادن مانند ERA استرالیا و معدن کامیناک نیجریه برای همیشه بسته ‌شده‌اند. تولید و استخراج اورانیوم در معدن ERA در ماه گذشته متوقف شد و این امر باعث شد که سالانه بالغ‌بر چهار میلیون پوند اورانیوم از بازار خارج شود و معدن کامیناک نیز به دلیل ضرر مالی سالانه حدود سه میلیون پوندی، در ماه آینده بسته خواهد شد.

از این‌ رو معدن سیگار لیک باید تا پایان دهه بالغ‌بر ۱۸ میلیون پوند اورانیوم استخراج کند، این در حالی است که عرضه این محصول در جهان رو به کاهش است، اما تقاضا برای آن روند صعودی دارد. بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌ها به مساله حفظ محیط‌زیست توجه ویژه‌ای دارند به همین دلیل باید رآکتورهای اتمی فعالیت کنند تا بتوان برق بیشتری را از این طریق تولید کرد. مدیرعامل شرکت کامیکو همچنین در انتها تاکید کرد که تقاضا برای انرژی هسته‌ای در مصارف غیرسنتی مانند رآکتورهای کوچک مدولار در حال افزایش است.