به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت اتوکار، این غول نفتی انگلیسی و هلندی اعلام کرده است قصد دارد تولید نفت خود را که در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، به‌تدریج کاهش دهد و همچنین تلاش‌های خود را در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، سوخت‌های زیستی و هیدروژنی نیز گسترش دهد.

این در حالی است که شرکت شل اخیرا فعالیت‌های خود را روی شارژ خودروهای برقی گسترش داده است و سال گذشته نیز اولین دفتر پیش‌فروش شارژ خودروهای الکتریکی در انگلیس را افتتاح کرد و شرکت شارژ خودروهای برقی Ubitricity را نیز خریداری کرد. این شرکت در حال حاضر حدود ۶۰هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سراسر جهان دارد که تحت عنوان برندهای Shell، Ubitricity و NewMotion فعالیت می‌کنند و مدیرعامل این شرکت آقای بن ون بردن متعهد شده است این تعداد را تا پایان سال ۲۰۲۵ به «بیش از نیم میلیون» برساند. شیل جزئیات بیشتری از تعداد شارژرهای EV را که قصد دارد در بازارهای جداگانه نصب کند، ارائه نداده است، اما در حال حاضر ایستگاه‌های شارژ برقی این شرکت در ۱۴ کشور در حال بهره‌برداری هستند.

علاوه بر این، شل همچنین در پالایشگاه‌های موجود خود تولید سوخت‌های زیستی سازگار با محیط‌زیست را آغاز خواهد کرد و هدف این شرکت گسترش چشمگیر تولید و فروش هیدروژن است که برای خودروهای الکتریکی پیل سوختی (FCEV) هیدروژنی و همچنین برای گرمایش خانه‌های خانگی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین شیل، توسعه فروش هیدروژن، گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز طبیعی تجدیدپذیر را در بازارهای جهانی در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت شیل اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰، درصدد فروش ۵۶۰ کیلووات ساعت برق در سال است که این میزان برای مصارف خودرویی و خانگی است و اگر این امر محقق شود، شیل سطح فروش فعلی خود را دو برابر می‌کند.

با توجه به اینکه داشتن یک خودروی برقی به‌سرعت به یک امر محبوب در بین مردم تبدیل می‌شود و به‌تدریج قوانین سختگیرانه‌تری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای وضع می‌شود، چند غول بزرگ نفتی تلاش می‌کنند منافع خود را در ارائه شارژرهای EV گسترش دهند. در سال ۲۰۱۸، شرکت بریتیش پترولیوم Chargemaster را به قیمت ۱۳۰ میلیون پوند خریداری و بزرگ‌ترین شبکه شارژ خودروهای برقی را در انگلیس راه‌اندازی کرد. شرکت BP مانند شرکت‌های شیل و کالتکس که همگی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های نفت و بنزین هستند، می‌داند که حداقل باید تحولات در حمل‌ونقل الکتریکی را زیرنظر داشته باشد و بر اساس آن سرمایه‌گذاری‌های استراتژیکی را برای گرفتن بخشی از بازار زیربنایی شارژ الکتریکی انجام دهد.