به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت Market Watch، کارخانه فولادسازی Big River یک فلکس میل (واحد تولیدی منعطف) بوده که دارای گواهینامه LEED است و در شمال شرقی آرکانزاس واقع‌شده و کارشناسان معتقدند که جدیدترین و پیشرفته‌ترین کارخانه نورد تخت در آمریکای شمالی است. فناوری پیشرفته فرآیند تولید و اپراتورهای ماهر Big River Steel همراه باقابلیت‌های توسعه محصول و مالکیت معنوی US Steel این امکان را به Big River Steel داده است که ۱۴ گرید مختلف از فولادهای پیشرفته شرکت US Steel را تولید کند که ازجمله در این واحد تولیدی فولاد XG۳ که نسل سوم فولادهای استحکام بالای پیشرفته است، تولید می‌شود.

گسترش فاز دوم A این کارخانه، ظرفیت تولید فولاد نورد گرم آن را دو برابر کرد و به ۳/ ۳ میلیون تن در سال رساند و آن را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید فولاد نورد تخت دارای کوره قوس الکتریکی در آمریکای شمالی مطرح کرد. توسعه فاز دوم A، پیش از موعد مقرر و زیر بودجه مقرر، در نوامبر ۲۰۲۰ به پایان رسید.

دیوید باریت، رئیس و مدیرعامل US Steel اظهار کرد: «ما در حال ایجاد اولین و بهترین کارخانه فولادسازی کوچک و یکپارچه در جهان هستیم. در حال حاضر مشتریان ما به یک منبع واقعا پایدار و مطمئن از پیشرفته‌ترین فولادهای با مقاومت بالا دسترسی دارند. سازمان مشتری محور ما از مزیت‌های رقابتی پیشرفته‌ترین فناوری‌های فرآیند و همچنین سرمایه‌های فکری لازم برای تولید پیشرفته‌ترین محصولات فولادی برخوردار است و با تکیه‌بر این خصوصیات همواره پشتیبان مشتریان، کارمندان، سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد بود.