سعید اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: بانک دی که متعلق به بنیاد شهید است تقریبا ۴۷ درصد از زیان انباشته خود را کاهش داده است.

اوحدی کاهش ۴۰ درصدی مطالبات معوق و رشد ۳۰ درصدی منابع بانک را در شرایط رکود اقتصادی ناشی از کرونا، از دیگر دستاوردهای بانک توصیف کرد و افزود: کاهش چشمگیر استقراض بین‌بانکی و به صفر رسیدن بدهی بانک به بانک مرکزی حاکی از مدیریت اصولی و استراتژی مناسب بانک در نظام بانکی است که نتایج آن را در کوتاه‌مدت در بهبود تراز مالی بانک شاهد هستیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به رشد و بهبود روند شاخص‌های عملیاتی بانک دی در ماه‌های اخیر گفت: به گواه گزارش‌های آماری و عملکردی، در چند ماه گذشته بهبود قابل‌توجهی در شاخص‌های عملیاتی و وضعیت بانک ایجاد شده و بانک پس از سال‌ها در مسیر سودآوری قرارگرفته است و کاهش تقریبی ۴۷ درصدی زیان انباشته و کاهش میزان مطالبات غیرجاری از ۶۲ درصد به ۲۳ درصد نشان از موفقیت چشمگیر بانک دارد. معاون رئیس‌جمهور، مدیریت امور سهام در بانک دی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سهم یک مجموعه متاثر از دو عامل درونی و بیرونی است که سهم بانک دی نیز در ماه‌های اخیر، همراستا با تمامی نمادهای بازار سرمایه، دچار نوساناتی شده که در ذات بازار سرمایه نهفته است.

معاون رئیس‌جمهور که در مراسم رونمایی از ۴۵ میز خدمت صحبت می‌کرد، تصریح کرد: بانک دی در کنار رسالت اقتصادی خود در حوزه بانکداری، وظیفه خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری را نیز در زمره ماموریت‌های خود دارد که با افتتاح ۴۵ میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پست‌بانک، زمینه گسترش و بهبود کیفیت خدمات به این قشر بیش از گذشته مهیا شده است.

اوحدی اقدامات بانک دی را در زمینه خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری مطلوب دانست و گفت: یکی از خدمات ارزشمند بانک دی که در ماه‌های اخیر ارائه شد، سامانه شهد است که مشتریان و جامعه هدف با استفاده از آن در بستر همراه بانک دی می‌توانند بسیاری از خدمات بانکی خود را به‌صورت غیرحضوری و کاملا الکترونیکی انجام دهند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: در روزهای اخیر شایعه عدم تصویب افزایش سرمایه بانک دی در شبکه‌های اجتماعی باعث تشویش اذهان بسیاری از سهامداران شد که این شایعه از پایه و اساس کذب محض است.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک قطعا انجام می‌شود و گزارش توجیهی آن بر اساس یک کار کارشناسی حرفه‌ای و زیر نظر هیات‌مدیره بانک تنظیم‌شده که به‌محض تصویب از سوی بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار عملیاتی خواهد شد.

در ادامه این مراسم برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، این بانک را از موفق‌ترین بانک‌ها در اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید دانست که  بیشترین میزان فروش دارایی‌های مازاد را در نظام بانکی به خود اختصاص داده است.

کریمی حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را از مهم‌ترین استراتژی‌های بانک دی دانست و افزود: بانک دی با مدنظر قرار دادن ضرورت حرکت به سمت دیجیتالی کردن فرآیندهای ارائه خدمت، پس از تکمیل مجموعه ماشین‌های بانکی شامل خودپرداز، خودگردان، پایانه غیر نقد، کیوسک کارت هدیه و خود بانک، در گام ابتدایی با تغییر نرم‌افزارهای همراه بانک و اینترنت بانک دی، اقدام به توسعه دامنه خدمات غیرحضوری خود کرده است که فرآیند افتتاح حساب غیرحضوری و تعریف امضای دیجیتال برای مشتریان در زمره مهم‌ترین این خدمات است.

کریمی تاکید کرد: انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف از دیگر توفیقات بانک دی در این مدت است که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اعطای تسهیلات در قالب طرح سلامت برای پزشکان و پرستاران، اعطای تسهیلات به فرهنگیان و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد کیش و  سازمان اقتصادی کوثر و شرکت سرمایه‌گذاری شاهد برای توسعه همکاری‌ها و تقویت ظرفیت گروه مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد که بی‌شک زمینه گسترش دامنه خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان و جامعه هدف را فراهم می‌آورد.

وی در پایان افزود: امیدواریم با افتتاح ۴۵ میز خدمت در سراسر کشور و انعقاد تفاهم‌نامه با پست‌بانک شاهد رضایت هرچه بیشتر خانواده شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری باشیم.