رشد 1466 درصدی سود خالص  بانک ایران ونزوئلا

این بانک که پیش‌تر از برنامه‌اش برای ورود به بورس خبر داده بود بازده حقوق صاحبان سهام را حدود ۲۰ درصد و سودآوری آن را حدود ۴۲ درصد در ۶ ماه امسال اعلام کرد. نسبت کفایت سرمایه بانک مشترک ایران و ونزوئلا ۳۴/ ۲۵ درصد و نسبت سرمایه نظارتی نافذ به دارایی‌های موزون به ریسک نیز ۲۳/ ۹ درصد اعلام شد.

نسبت مالکانه ۴۳ درصدی و نسبت تسهیلات به سپرده‌های ۱۲۱ درصدی از دیگر شاخص‌های بانک است. سرمایه این بانک تک شعبه‌ای ۵ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال است. حقوق صاحبان سهام نیز ۱۳ هزار و ۲۳ میلیارد ریال است.

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده در صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، درآمد ناشی از اعطای تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک مشترک در ۶‌ماه نخست سال ۱۳۹۹، با رشد حدودا ۱۰۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، به رقم ۶۴۴ میلیارد ریال و مجموع درآمدهای عملیاتی بانک از رقم ۳۶۱ میلیارد ریال در پایان شهریور سال ۱۳۹۸، به رقمی بالغ ‌بر ۲ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۳۹۹ رسیده است.

بر اساس صورت‌های مالی بانک مشترک ایران و ونزوئلا، مانده تسهیلات اعطایی بانک به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در پایان شهریور امسال، با افزایشی بالغ‌ بر ۱۵۰ درصد در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، به رقم ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بر اساس پرتفوی اعلامی، ۵۰ درصد از تسهیلات به بخش غذایی و دارویی، ۲۵ درصد مخابرات، رایانه و صنایع وابسته، ۱۱ درصد صنایع پتروشیمی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و ۷ درصد صنایع معدنی و فلزی تعلق‌ گرفته است.

همچنین مانده سپرده‌های بانک نیز در پایان شهریور امسال، به رقم ۶ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال رسیده است که این میزان، در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۸، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.