همکاری غول‌های بزرگ فولادی جهان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، کوره جدید در کالورت، آلاباما با سرمایه‌گذاری مساوی شرکت‌های نیپون‌استیل و آرسلورمیتال ساخته خواهد شد و دارای ظرفیت سالانه ۵/ ۱ میلیون تن خواهد بود. این کوره قرار است پس از اتمام، محصولات نورد گرم، نورد سرد و ورق‌های روکش فولادی تولید کند. کارخانه فولاد کالورت در حال حاضر محصولات ورق فولاد را با پردازش محصولات نیمه آماده یا اسلب‌هایی که از طریق تامین‌کنندگان داخلی یا خارجی تهیه ‌شده است، تولید می‌کند.

بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد: با بهره‌برداری از کوره جدید، کالورت قادر خواهد بود برخی از اسلب‌های مورد نیاز خود برای تولید ورق‌های فولادی را تولید کند که این امر باعث کاهش زمان انجام کار و افزایش بهره‌وری آن خواهد شد.

شرکت نیپون‌استیل به لحاظ تولید فولاد خام مقام سوم را در جهان دارد و برترین شرکت فولادی ژاپن است. از عوامل موفقیت این شرکت فولادی می‌توان به قابلیت‌های فنی برای تولید فولاد باکیفیت، عملکرد‌های خوب ساختاری و توسعه بازار‌های مصرف جهانی اشاره کرد. شرکت ژاپنی نیپون‌استیل دارنده بالاترین حجم تولید فولاد مذاب در جهان و تعیین‌کننده قیمت ورق ویژه خودرو است. نیپون استیل انواع مختلف محصولات فولادی را تولید و عرضه می‌کند. آکیو میمورا، کارآفرین و بازرگان ژاپنی، در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل شرکت نیپون استیل فعالیت می‌کند. آرسلورمیتال، یک شرکت فولاد چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در لوکزامبورگ مستقر است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ و در پی خریداری و تصاحب شرکت آرسلور، توسط شرکت فولاد میتال تاسیس شد. شرکت آرسلورمیتال، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان است. پیش‌تر شرکت آرسلورمیتال در یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت نیپون‌استیل هند، یک شرکت فولادی را که ظرفیت ۱۰ میلیون تن فولاد در سال داشت، صاحب شدند و درحال‌توسعه و گسترش این شرکت فولادی بودند. لاکشمی میتال، اصالتا یک مهاجر هندی است که بر اساس رتبه‌بندی نشریه فوربس، با ثروت ۵/ ۱۶ میلیارد دلار در جایگاه ششمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.  او مدیر ارشد اجرایی و موسس شرکت آرسلورمیتال، از زمان ادغام، بوده ‌است.