تصویب افزایش سرمایه  مجتمع فولاد بناب

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، بابک علیزاد شهیر، مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، گزارش آخرین وضعیت این مجموعه فولادی را به هیات رئیسه ارائه و اظهار کرد: مجموعه فولاد بناب از سال ۱۳۸۴ با نام شاهین بناب آغاز به کار کرد و با  اجرای طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع با هفت خط نورد و دو واحد ذوب و ریخته‌گری به فعالیت پرداخت؛  هدف‌گذاری این شرکت، تامین فولاد موردنیاز منطقه و به ویژه رویکرد بازار صادراتی در ابتدا صورت گرفته بود، ولی تحقق نیافتن پیش‌بینی‌ها و وجود مشکلات عدیده در ۱۰ سال اخیر باعث شده بود که این شرکت با حدود ۲۰درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد. نبود سرمایه درگردش، تامین مواد اولیه و مشکلاتی از این قبیل در عدم تحقق دستیابی به ظرفیت تعریف شده نقش داشته است.

علیزاد شهیر در ادامه گزارش، افزایش سرمایه را راهکار پیشنهادی این شرکت عنوان کرد و افزود: با موافقت سهامداران و انجام افزایش سرمایه برای رفع مشکلات بانکی و اصلاحات ساختاری مالی، شرکت روند صعودی خود را طی خواهد کرد؛ مهم‌ترین مساله توجه ویژه به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت و تکمیل زنجیره فولادی خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش تولید و رسیدن به سود عملیاتی نیز گفت: در ۷ ماه سال ۹۹ رشد ۵۲ درصدی دست یافته و صادرات ۲۴ درصدی داشتیم، آنچه حائز اهمیت است رسیدن به سود عملیاتی در ۵ ماه نخست سال بود که سود پیش‌بینی شده در سال گذشته را محقق کرده و در ۷ ماهه سال‌جاری شرکت به سود متناسبی دست یافته است.

مدیرعامل فولاد صنعت بناب در پایان به چشم‌انداز صادراتی و بازار محصولات فولادی نیز اشاره و  خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای  بهبود فرآیند تولید و عرضه محصول باعث رضایتمندی بیشتر مشتریان نیز شده است؛ همچنین  به منظور توسعه بازار صادراتی اقدامات جدی طی مذاکرات انجام شده است که با اجرایی شدن آن میزان صادرات نیز به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

پس از ارائه گزارش علیزاد شهیر، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در تایید افزایش سرمایه قرائت شد و در انتهای مجمع فوق‌العاده، با افزایش سرمایه مجمع موافقت شد.