محمد غلامرضایی، درک نقش تاثیرگذار و بالنده کارگزاران توانمند و مسلط به امور فنی، حقوقی و بازاریابی در صنعت بیمه کشور را یکی از الزامات فعالیت در صنعت بیمه دانست و گفت: کارگزاران بیمه به‌عنوان تحلیلگران ریسک، از یکسو مشاوران و بازوان تخصصی جامعه بیمه‌گذاران کشور هستند و از سوی دیگر، در تعیین سطح ریسک در نرخ‌گذاری فنی و همچنین ارتقای سطح علمی ‌بازار بیمه ایفای نقش می‌کنند. بنابراین این جشنواره تنها بر پایه تقدیر از عملکرد کارگزاران بیمه برگزار شد تا گام موثری در تقدیر و تکریم از تلاش‌های آنها برداشته شود.

وی در ادامه افزود: اگرچه شاید برگزاری این جشنواره گام کوچکی در تجلیل از تلاش‌های شبکه فروش محسوب شود، اما برنامه‌ریزی و اجرای آن با فاصله کوتاهی از شروع به فعالیت شرکت در کنار استمرار و ادامه‌دار بودن این روند در باران، نشان از ثبات این شرکت بیمه‌گر در تقدیر از عملکردهای مطلوب و ویژه دارد.

وی با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره خاطرنشان کرد: تمامی‌کارگزاران رسمی ‌بیمه در سراسر کشور که در زمینه ارائه محصولات بیمه باران فعالیت داشتند و در طول مدت جشنواره به حداقل فروش ۲۰۰ میلیون تومانی رسیده بودند، شرایط حضور در این جشنواره را کسب کردند و در نهایت از ۵ کارگزار برتر که حائز بالاترین امتیازات از منشأ وصول حق بیمه و تعداد بیمه‌نامه صادره بودند، با پرداخت جوایز نقدی، تقدیر به‌عمل آمد.