بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌های فوق وزارت آموزش‌وپرورش داشت، تسهیلاتی را در مدت یاد شده به دانشجویان پرداخت کرده است. در جلسه تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور نیز اعلام شد که دانشجویان دانشگاه پیام نور تا سقف ۲۰ میلیون تومان و کارمندان و اعضای هیات‌علمی این دانشگاه تا سقف ۳۰ میلیون تومان می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مهر ایران استفاده کنند.

دکتر مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و برگزاری مجازی بسیاری از کلاس‌ها، برخی دانشجویان امکان خرید وسایل کمک‌آموزشی مانند لپ‌تاپ و تبلت را ندارند. بانک مهر ایران در همکاری دوم با دانشگاه پیام نور، تمهیداتی در نظر گرفته که دانشجویان بتوانند این وسایل را با کالا کارت یکساله خریداری کنند. در طرح کالا کارت، فروشنده در قالب عقد قرض‌الحسنه به‌صورت اقساطی ۶ ماهه، ۹ ماهه و یکساله کالای خود را می‌فروشد و نرخ کارمزد آن نیز تنها ۲ تا ۴ درصد است.

تسهیلاتی که از این طریق پرداخت می‌شود مربوط به فروشندگان مشخص و کالاهای مشخص برای خرید وسایل کمک‌آموزشی است. برای کارکنان دانشگاه شامل کالاهای مختلف مانند لوازم‌خانگی نیز می‌شود.

دکتر محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور نیز اظهار کرد: با خانواده‌ای شامل ۴هزار عضو هیات‌علمی، ۱۰هزار کارمند و ۴۰۰ هزار دانشجو این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می‌شود. بخشی از هزینه‌های تحصیل را دانشجویان به‌صورت شهریه پرداخت می‌کنند. از سال گذشته با توجه به مسائل اقتصادی که در کشور وجود داشت، تلاش کردیم بخشی از این هزینه را تامین کنیم و بار مالی را که روی دوش دانشجویان بود، کاهش دهیم. در سال قبل تعداد فراوانی از دانشجویان از تسهیلات بانک مهر ایران که تا سقف ۲۰ میلیون تومان اعطا می‌شد، برای پرداخت شهریه استفاده کردند. امسال همان تفاهم‌نامه تجدید می‌شود و دانشجویان همچنان می‌توانند از این تسهیلات برای پرداخت شهریه خود استفاده کنند. همچنین کالا کارتی برای دانشجویان در نظر گرفته‌شده که بتوانند لوازم الکترونیکی موردنیاز خود را تهیه کنند. با شروع بیماری کرونا، دانشگاه پیام نور آموزش‌های خود را به‌سرعت به سمت الکترونیکی شدن پیش برد.

زمانی گفت: در برخی مناطق دسترسی دانشجویان به دستگاه‌های موردنیاز برای اینکه بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند، محدود بود. با کالا کارتی که بانک مهر ایران ارائه می‌دهد، دانشجویان می‌توانند وسایلی را که نیاز دارند، مانند لپ‌تاپ، تبلت و... از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند و با کارمزدی بین ۲ تا ۴ درصد و با اقساط یکساله آنها را پرداخت کنند.

بخش دوم تفاهم‌نامه که نسبت به سال قبل جدید است، کالا کارتی است که تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای کارمندان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه پیام نور در نظر گرفته‌شده و کارمزد آن ۲ تا ۴ درصد و بازپرداخت آن نیز یکساله است. این تفاهم‌نامه کل خانواده دانشگاه پیام نور را شامل می‌شود.

همچنین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تفاهم‌نامه‌ای دیگر با وزارت آموزش‌وپرورش نیز به فرهنگیان تسهیلات کالا کارت ارائه می‌دهد. فرهنگیان می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال و زوجین فرهنگی تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۲ماهه تسهیلات دریافت کنند. تسهیلات یادشده در چارچوب طرح کالا کارت ‌بانک مهر ایران است. در این طرح متقاضیان نیازی به سپرده‌گذاری ندارند. تسهیلات بانک مهر ایران بدون دریافت هرگونه سود بوده و تنها شامل کارمزدی حداکثر ۴ درصدی است که طرح کالا کارت نیز از همین شرایط پیروی می‌کند.