آنچه شرکت شبکه بادران را از دیگر شرکت‌های مشابه متمایز می‌کند، توجه جدی و رویکرد جامع آن به بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است. ایجاد تیم فوتبال در لیگ دسته اول کشور و رسانه‌های بادران تی‌وی، رادیو بادران، هفته‌نامه صفر تا صد، انتشارات باما و همچنین بیست فروشگاه زنجیره‌ای تحت‌عنوان «جاست بی» از دیگر مجموعه‌های زیر نظر شبکه بادران است.

سیده شهره موسوی، مدیرعامل شرکت شبکه بادران که تجربه سال‌ها فعالیت متمادی در حوزه‌های مختلف دولتی و خصوصی را در کارنامه خود دارد و توانسته است شرایط اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفر را در عرصه توزیع کالا‌های باکیفیت ایرانی مهیا کند، در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به تشریح فعالیت‌های مختلف هلدینگ بادران پرداخته است.

مدیرعامل هلدینگ بادران همچنین عضو کمیسیون شکایت کسب و کارهای مجازی و عضو اتاق‌های بازرگانی ایران - افغانستان و ایران- عراق است. موسوی به تاریخچه پیدایش صنعت بازاریابی شبکه‌ای در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه آنچه در ابتدا در ایران شکل گرفت الگوی ناصحیح و نادرستی از فعالیت‌های بازاریابی بود که با عنوان شرکت‌های هرمی‌در ایران مطرح، که عمدتا از کشورهای دیگر تقویت و حمایت می‌شدند و در آن سیستم، نگاه عرضه کالا به مردم بر اساس نیاز به مصرف نبود، بلکه کالا تنها برای کسب سود و درآمد مورد تبادل و توجه قرار می‌گرفت. طبیعتا در این شرایط اصلاح این نگرش و تفکر کار سخت و دشواری بود. آنچه در نگاه اصولی ما قرار داشت بازاریابی مبتنی بر اصل تولید محصول بود و بر همین اساس از ابتدا تولید و توزیع محصولات باکیفیت ایرانی را در سرلوحه کار قرار دادیم و موفق شدیم اولین مجوز بازاریابی شبکه ایران را دریافت کنیم.

 ۲ اصل محوری تولید و فروش

مدیرعامل هلدینگ بادران، توجه به دو اصل محوری تولید و فروش را از نکات مهم و برجسته این صنعت برشمرد و افزود: شناخت جامعه هدف و نیازهایی که در بخش مصرف‌کنندگان باید موردنظر قرار گیرد از نکات دیگر این چرخه است. وی رویکرد تولیدی این مجموعه بر مبنای حذف واسطه‌ها در شبکه توزیع را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: هدف اصلی ما در هلدینگ بادران تولید محصولات باکیفیت ایرانی، ایجاد اشتغال و جذب نیروهای جوان و متخصص در عرصه فعالیت‌های ستادی و اجرایی در سطوح مختلف است.

این کارآفرین نمونه، از تولید و توزیع به عنوان دو حلقه متصل و مرتبط به هم یاد کرد و افزود: تلاش ما در شرکت شبکه بادران بر مبنای ارتباط موثر بین تولید و فروش بوده است و در همین راستا گام‌های موثر و مطلوبی را در بخش تولید کالا برداشته‌ایم.

موسوی، فروش هرگونه کالای خارجی در شرکت‌های بازاریابی را خلاف مقررات و ضوابط موجود دانست و اظهار کرد: ما در هلدینگ بادران در این زمینه پیشقدم بوده‌ایم و با اهتمام به تولیدات کالاهای باکیفیت ایرانی بیشترین تلاش را در جهت استقلال اقتصادی کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته‌ایم.

 ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای «جاست بی»

مدیرعامل هلدینگ بادران به ایجاد بیست فروشگاه زنجیره‌ای «جاست‌بی» (جایگاه اختصاصی سریع تحویل بادران) اشاره کرد و افزود: بیش از دوهزار نفر به طور مستقیم با این هلدینگ همکاری دارند.

وی به تنوع تولیدات در حوزه محصولات غذایی و نوشیدنی‌های مختلف و متنوع گیاهی پرداخت و گفت: یکی از سودمندترین نوشیدنی‌های موجود در کشور بیوتی‌کامبوچا است که بر مبنای مطالعات صورت گرفته یکی از نوشیدنی‌های سالم در حوزه تندرستی است که نقش بسیار مهمی  در حفظ سلامتی و سیستم ایمنی بدن دارد.

 برگزاری دوره‌های آموزشی

موسوی همچنین به فعالیت‌های آموزشی این مجموعه بزرگ از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های پودمانی اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امسال مجوز مرکز علمی ‌و کاربردی بادران را از دانشگاه جامع علمی ‌و کاربردی کشور دریافت کرده‌ایم. آغاز سال تحصیلی این مرکز آموزشی با جذب دانشجو در دوره‌های کاردانی مربی‌گری فوتبال، آمادگی جسمانی و کسب و کار فعالیت‌های ورزشی در آبان ماه خواهد بود و این مرکز دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای آموزشی در بخش‌های مختلف از جمله کلاس‌های مجهز به تجهیزات و امکانات مدرن، سالن‌های مجهز و پیشرفته ویژه همایش‌های مختلف آموزشی، امکانات ورزشگاهی و سالن‌های مجهز به تجهیزات پیشرفته بدنسازی است.

وی مشتری‌مداری را از نکات ویژه و محوری این مجموعه دانست و گفت: شرکت شبکه بادران دارای یکی از مراکز بزرگ امور مشتریان است که به منظور جلب‌نظر مشتریان و مصرف‌کنندگان به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس‌های توزیع‌کنندگان و مشتریان هستند.

 سن قانونی و آموزش دو عامل اصلی برای ورود به بازاریابی بادران

مدیرعامل شرکت شبکه بادران با دعوت از عموم علاقه‌مندان به حرفه بازاریابی از آنان خواست تا با ورود به این عرصه نقش مفیدی در توسعه، آبادانی و رشد کشور داشته باشند.

موسوی، شرط ورود به این حوزه را تنها داشتن ۱۸ سال سن قانونی و گذراندن آموزش‌های مختلف در این شرکت اعلام کرد و گفت: غیر از این دو موضوع، هیچ‌گونه محدودیت دیگری برای ورود به بخش بازاریابی در شبکه بادران وجود ندارد.

سیده‌شهره موسوی این تصور که می‌توان با حضور در شبکه بازاریابی یک شبه ره صد ساله را پیمود خلاف واقع دانست و گفت: در این حرفه نیز همچون مشاغل دیگر، تنها راه پیشرفت و ترقی، برخورداری از سلامت، صداقت، پشتکار و تلاش است. مدیرعامل هلدینگ بادران به برنامه‌های این شرکت برای حضور در کشورهای منطقه و همسایه در زمینه صادرات کالاهای باکیفیت ایرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مدیران ارشد کشور زمینه صادرات کالا به این کشورها مهیا شود.

مدیرعامل اولین شبکه بازاریابی کشور، به تعهد و حس مسوولیت اجتماعی این مجموعه در دوران اپیدمی‌کرونا و همراهی با مردم  پرداخت و افزود: ما در جهت هم‌سویی و همدلی با جامعه و به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر، محصولات بهداشتی و ضدعفونی را با اولویت ویژه تولید و به نحو مناسب در اختیار مردم و سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی و خیریه‌های مختلف قرار داده‌ایم.

p29 (1) copy