وی با بیان اینکه ایمیدرو در قالب حمایت از توسعه معادن استان‌های کم برخوردار این اقدامات را اجرایی کرده است، افزود: پروژه نخست اکتشاف با پیشرفت ۹۰ درصدی تا یک ماه آینده و پروژه دوم با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان آذر به اتمام می‌رسد. پس از اتمام این دو پروژه، نقشه راه فعالیت‌های معدنی و به دنبال آن صنایع معدنی مرتبط تدوین خواهد شد.

 احداث کارخانه‌های فرآوری معدنی

مجری طرح‌های اکتشافی و معدنی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و فارس با اشاره به وجود ذخایر عظیم موادمعدنی گچ، بوکسیت و سلستین در این استان، گفت: مقدمات احداث کارخانه‌های صنعتی گچ، بوکسیت و سلستین انجام و پس از ارزیابی‌های اولیه، طرح‌های امکان سنجی استخراج و فرآوری مواد معدنی مذکور تهیه شده و در مرحله مناقصه عمومی برای جذب سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ذخایر با کیفیت آهک و آهک فسفات‌دار در استان مذکور، پروژه احداث کارخانه آهک هیدراته در حوالی شهرستان چرام در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصدی، با سرعت مناسبی در دست اجرا است.

رحیمی با بیان اینکه ۱۴ محدوده اکتشافی برای تامین خوراک کارخانه‌های آهک و اسید فسفریک ثبت شده است، گفت: موافقت‌های لازم از نهاد‌های ذی‌ربط برای این محدوده‌ها دریافت شده است. ۳ فقره از این درخواست‌ها، منجر به صدور پروانه اکتشاف شده و ۱۱ محدوده دیگر در مرحله صدور پروانه اکتشاف است. وی افزود: مراحل مقدماتی برگزاری فراخوان برای احداث کارخانه اسید فسفریک در شهرستان چرام انجام و پروانه بهره‌برداری فسفات کوه لار با ذخیره قطعی ۸۰ میلیون تن برای تامین خوراک کارخانه دریافت شده است.

مجری طرح‌های اکتشافی و معدنی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس خاطرنشان کرد: معادن غیرفعال استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با معرفی سرمایه‌گذار به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و اختصاص وام به این واحدها در مرحله فعال‌سازی است.