پیشرفت «شهاب» همسو  با توسعه فناوری

 نشیب‌ها مقدمه فراز‌ها هستند

هر صنعتی در طول عمر خود با چالش‌های فراوانی ممکن است روبه‌رو شود، اما نحوه برخورد با این چالش‌ها است که تعیین‌کننده مسیر پیش‌روی صنعت خواهد بود. شرکت شهاب نیز چه در دوران انقلاب و جنگ و چه بعد از آن در برخورد با چالش‌هایی همچون ورود رقبای قدرتمند خارجی در بازار، تحریم‌های بین‌المللی و تنش‌های ارزی، تلاش کرده با حفظ کیفیت همیشگی خود، ایجاد تنوع در سبد محصولات و ارائه خدمات پس از فروش قدرتمند، جایگاه خود را در صنعت لوازم خانگی بیابد.به بهانه عرضه یخچال‌های جدید شهاب با  مهندس هادی غلام‌زاده، مدیرعامل شرکت شهاب گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید. به گفته مهندس هادی غلام‌زاده، با وجود افزایش قیمت ارز، مشکلات تامین مواد اولیه و عدم حمایت کافی دولت از تولیدکنندگان داخلی برای تحقق اهداف ملی در راستای جهش تولید، شهاب ‌مصرانه با تولید کالای ایرانی با کیفیت نه تنها تلاش کرده تا رضایت مشتری را چه از نظر کیفیت محصول و قیمت مصرف‌کننده جلب کند، بلکه با پشتیبانی از نیروی کار جوان اجازه توقف چرخ‌های تولید را نداده است. غلام‌زاده با بیان اینکه این شرکت با تمام قوا سعی بر این داشته تا در شرایط سخت فعلی در کنار جامعه بایستد، ادامه داد: سنجش کیفیت  محصولات شهاب در مراحل مختلف پیش از تولید، تولید و پس از تولید باعث شده تا سختگیری شدیدی در ورودی و خروجی خط تولید حاکم باشد. طوری که انواع روش‌های دستی و اتوماتیک کنترل کیفی در این فرآیند انجام می‌شوند. برای مثال وجود بارکد‌های مخصوص روی هر کدام از قطعات تعیین می‌کند که این قطعه توسط کدام یک از کارکنان جای‌گذاری شده است. این امضای کارکنان متعهد شهاب بر این کالای ایرانی است.

 تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش؛ ارکان اصلی شهاب

هادی غلامزاده پیرامون توجه به تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش در شرکت شهاب گفت: در جهان امروز که رقبای خارجی هر روز در حال گسترش محصولات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پیشبرد اهداف خود هستند، شرکت شهاب با توسعه بخش تحقیق و توسعه و استفاده از متخصصان مجرب ارتباط نزدیکی را بین خط تولید و بخش تحقیق و توسعه ایجاد کرده است. توسعه وایت‌برد‌های الکتریکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید با قابلیت نصب انواع اپلیکیشن‌ها و هماهنگی با ابزار‌های اندرویدی و ios که برای مصارف گوناگون قابل توصیه هستند در این بخش یکی از کار‌های ارزنده شرکت شهاب است که می‌تواند این شرکت را به عنوان یکی از اولین شرکت‌های ارائه ‌دهنده این محصول در کشور معرفی کند.

بنا به گفته غلام‌زاده، مطالعه بازار و نیازسنجی در جامعه هدف همراه با پذیرش ایده‌های نو و همکاری با مراکز رشد و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان که موفق به تولید نمونه اولیه محصول شده‌اند، از جمله اصول مهم بخش تحقیق و توسعه است. استفاده از دانش موجود در کشور کاهش نیاز به واردات کالای خارجی و استفاده از فناوری‌های وارداتی را در پی خواهد داشت و شرکت شهاب با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و در هم‌افزایی با شرکت‌های دانش بنیان، تولید لوازم‌خانگی با فناوری به روز جهان را در برنامه‌های خود قرار داده است. علاوه بر بخش تولید، مرکز خدمات پس از فروش شهاب به عنوان معدود شرکت‌هایی است که با در اختیار داشتن تجهیزات و توان علمی تعمیر پنل تلویزیون، توانسته هزینه تعمیر این قطعه مهم را تا حدود یک پنجم کاهش دهد و حداکثر زمان تعمیر به ۲۴ ساعت رسیده است. داشتن ۳۰ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش برای محصولات شهاب نشان از اطمینان تولید کننده به محصولات خود دارد.

 یخچال شهاب، تازه وارد کار بلد

 یخچال فریزر‌های کمپی و یخچال دوقلو دو عضو جدید خانواده محصولات شهاب هستند که با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این دو نوع یخچال فریزر از پرتقاضاترین یخچال‌ها در کشور محسوب می‌شوند که شرکت شهاب با تولید این محصول باکیفیت برای پاسخگویی به نیاز مشتری گام برداشته و تلاش می‌کند این کالا نیز همچون سایر تولیدات این شرکت علاوه بر کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب، خدمات پس از فروش قدرتمندی نیز ارائه کند.مدیرعامل جوان شرکت لوازم‌خانگی شهاب در پایان اضافه کرد: هدف‌گذاری برای احیای این برند به عنوان کالای با کیفیت ایرانی نماد پاسخ به نیاز مشتری است. خانواده ایرانی لایق بهترین‌هاست و شهاب با آگاهی از شرایط اقتصادی، فرهنگی و محدودیت‌های موجود عرضه کالای شایسته برای ایرانی را وظیفه خود می‌داند. با افزایش تنوع محصول، شهاب گام‌های بعدی را برای ماندگاری در دریای پر تلاطم صنعت مستحکم کرده است.