خش‌خصوصی و حمایت از بازار سرمایه ارائه داد و سپس به اعلام گزارشی درباره اهداف، برنامه‌ها، راه‌اندازی طرح‌ها و عملکرد افتتاح پروژه‌ها و ایجاد اشتغال توسط این سازمان پرداخت. خلوصی در مجمع عمومی‌عادی سالانه صاحبان سهام (سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸)  ایمیدرو گفت: طرح‌های جدیدی شامل تولید ۶/ ۱ آهن اسفنجی در بیجار و یک میلیون تن فولاد در قروه، بلوک ۳ پروده ۴ طبس، نفلین سینیت سراب و خط نورد ۲ فولاد مبارکه و نیز تعدادی پروژه کوچک شروع شده یا در مرحله شروع است. وی افزود: تا پایان امسال،  ۳۲ طرح در زنجیره فولاد، مس، طلا، زیرساختی و... به ارزش ۲/ ۲ میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح می‌شود. میزان اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۴۱۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵ هزار و ۹۸۰ نفر است.

 افتتاح ۲/ ۳ میلیارد دلار طرح در سال ۹۸

خلوصی با بیان اینکه این سازمان از سال تاسیس تا پایان سال ۹۸، حدود ۲۰ میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا پایان ۹۸، برای ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد. همچنین در سال گذشته، حدود ۲/ ۳ میلیارد دلار طرح در این بخش افتتاح شد. مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد خاطرنشان کرد: توسعه این بخش به استقلال صنعتی، کاهش وابستگی به نفت و توسعه متوازن کشور (محرومیت‌زدایی مناطق غیربرخوردار مستعد معدنی) کمک می‌کند. وی گفت: قابلیت ارزآوری و توسعه صادرات غیر‌نفتی از دیگر مزایای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است و طی سال ۹۸، صادرات این بخش به ۵/ ۸ میلیارد دلار رسید.

 فاز شناسایی و پی‌جویی ۱۰۳ پهنه

خلوصی با بیان اینکه ایمیدرو در ۳۰ استان اکتشاف انجام می‌دهد، گفت: اکنون ۱۰۳ پهنه در بیش از ۶۶۳ هزار کیلومتر مربع گستره کشور عملیات اکتشاف در فازهای شناسایی و پی‌جویی در حال اجراست. وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵۹ محدوده امیدبخش به مساحت ۳۴ هزار و ۹۵ کیلومتر مربع شناسایی شده است. همچنین درخواست پروانه اکتشاف برای ۲۸۱ محدوده به مساحت ۲۹ هزار و ۳۸ کیلومتر مربع انجام شده و بقیه محدوده‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذار شده است.

 هدف ۴۰ میلیارد دلاری ارزش محصولات معدنی و صنایع معدنی

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به افزایش ارزش افزوده صنعتی و کاهش وابستگی درآمدهای کشور به نفت و ایجاد ثروت با توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، به عنوان یکی دیگر از مزایای بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: ارزش محصولات معدنی و صنایع معدنی، حدود ۲۶ میلیارد دلار در سال بوده و در صورت تحقق اهداف چشم‌انداز، به بیش از ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید. خلوصی با اشاره به چشم‌انداز این سازمان در سال ۱۴۱۴ تصریح کرد: ایمیدرو طی ۱۵ سال آینده، رهبر زنجیره ارزش در حوزه‌های فلزات آهنی، مس، سرب و روی، پیشتاز زنجیره تامین در حوزه فلزات غیرآهنی و نیز پیشتاز دانش و فناوری و نوآوری در اکتشاف، استخراج، فرآوری و متالورژی در غرب آسیا و آسیای مرکزی خواهد بود. وی تصریح کرد: اقتصاد معادن و صنایع معدنی بعد از نفت و گاز به جایگاه دوم تولیدکننده ناخالص ملی (GNP) خواهد رسید و این بخش بسترساز ثروت‌افزایی ملی است. مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به پرتفوی طرح‌های ایمیدرو در سال ۹۸ گفت: از میزان هزینه‌های توسعه‌ای انجام شده، حدود ۷/ ۴۰ درصد برای بازپرداخت فاینانس، ۶/ ۱۹ درصد در بخش آلومینیوم و ۱۶ درصد در بخش فولاد بوده است. وی افزود: همچنین از هزینه‌های توسعه‌ای انجام شده طی سال گذشته، ۱۱ درصد در بخش زیربنا و مناطق ویژه، ۸ درصد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و بقیه بخش‌ها کمتر از ۲ درصد سهم داشته‌اند. غریب‌پور، رئیس هیات‌ عامل ایمیدرو نیز در مجمع عمومی ‌عادی سالانه صاحبان سهام (سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸) ایمیدرو گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌ها سیاست‌ها و برنامه‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی شده و نتایجی همچون توسعه برنامه‌های اکتشاف و زیربناها، مدیریت سود انباشته شرکت‌های بزرگ، استقرار مدیریت پروژه در ایمیدرو، توسعه حوزه گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های تزئینی به عنوان حوزه‌های جدید ایمیدرو، افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌ به دست آمده است. مجمع عمومی ‌عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با حضور معاون منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (نماینده وزیر)، خداداد غریب‌پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو و سایر اعضای مجمع، بازرس و حسابرس قانونی برگزار و صورت‌های مالی سال مالی ۹۸ پس از قرائت گزارش بازرس و نیز بحث و بررسی بندهای قانونی، به اتفاق آرا به تصویب اعضا رسید. این گزارش می‌افزاید: در این جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، رئیس گروه تولیدی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس امور صنعت، معدن، بازرگانی و ارتباطات سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرکل وزارت نیرو، نمایندگان سازمان حسابرسی و اعضای هیات‌عامل ایمیدرو حضور داشتند.