صدرزاده افزود: اشتراک‌های فرهنگی، ارتباط نزدیک سیاسی و همچنین مرزهای مشترک در کنار سابقه مطلوب حضور ایران در بازار افغانستان عواملی بودند که درنظر گرفتیم براین اساس پروپوزال برگزاری این نمایشگاه را تهیه کرده و با درنظر گرفتن سوژه‌ها به شهرداری افغانستان پیشنهاد همکاری دادیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت. به گفته صدرزاده هماهنگی برای انجام امور این نمایشگاه از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن اقتصادی سفارت کشورمان در افغانستان انجام شد که با مشارکت شهرداری کابل و برخی نهادهای مرتبط و البته تولیدکنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات در بخش‌های خدمات شهری، مخابرات، صنعتی و صنایع مرتبط از یکم مهرماه به مدت سه روز برگزار شد.

مجری اولین نمایشگاه تخصصی ایران در کابل همچنین درباره موضوع همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط برگزاری نمایشگاه گفت: خوشبختانه با استفاده از امکانات مناسب و انجام تست‌های قبل از سفر مشارکت‌کنندگان و همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری، این مشکل جهانی را تقریبا کمرنگ و مدیریت کردیم. همچنین نظارت‌های دقیق برای تعداد افراد حاضر در سالن‌ها از سیاست‌هایی است که براساس آن تلاش کرده‌ایم میزان احتمال شیوع ویروس کرونا را در کمترین سطح یعنی نزدیک به صفر برسانیم. مجری اولین نمایشگاه تخصصی ایران در کابل با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان گفت: در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت و ارائه دهنده خدمات حضور داشتند که بالغ بر ۹۰ درصد آن شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ایرانی بودند و در سه سالن مجزا متناسب با خدمات یا کالای تولیدی حضور داشتند.

وی همچنین تاکید کرد: برای اینکه شرکت‌کنندگان بتوانند دستاوردهای هرچه بهتری در دوره برگزاری نمایشگاه داشته باشند برنامه‌ریزی کردیم تا نهادها، ادارات و شرکت‌های معتبر افغانستان را در سه گروه مجزا و سه روز متفاوت به محل برگزاری نمایشگاه دعوت کنیم تا از پراکندگی و همچنین اتلاف وقت جلوگیری کرده باشیم. صدرزاده با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه می‌تواند گامی بزرگ در توسعه صادرات غیرنفتی ایران باشد، گفت: شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در بخش‌های آب، برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی، مخابرات، خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، ماشین‌آلات و شرکت‌های وابسته فعالیت دارند که براساس بازار موجود در افغانستان به خصوص پایتخت امیدوارم با دستاوردی مناسب به کشورمان بازگشته باشند.