این بانک در سال‌های ۹۷، ۹۸ و چهار ماه ابتدای سال ۹۹، بالغ بر ۲۲ هزار و ۹۴۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است. همچنین بانک رفاه در چهار ماه نخست سال جاری، در بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از ۱۵۹ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.  این بانک در سال ۹۸ و چهار ماه ابتدای سال ۹۹، تعداد ۱۳ هزار و ۱۳۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال‌زایی و کارفرمایان طرح‌های مددجویی به مبلغ بیش از ۳ هزار و ۹۹ میلیارد ریال به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.  بانک رفاه همچنین در مقطع چهار ماه نخست سال جاری، مبلغ ۸۰۱ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی اعطا کرده است. بر اساس این گزارش، بانک رفاه در چهار ماه ابتدای سال ۹۹، بالغ بر ۲۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال انواع ضمانت‌نامه‌های ریالی به تعداد ۴۲ هزار و ۸۶۵ فقره صادر کرده است.

همچنین شعب این بانک از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه نزد خود و در چهار ماه نخست سال‌جاری، تعداد ۱۶ هزار و ۴۹۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ بیش از ۸ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال پرداخت کرده است.  این گزارش حاکی است، بانک رفاه در چهار ماه نخست سال ۹۹، بالغ بر ۸ هزار و ۶۶ میلیارد ریال تسهیلات بابت طرح‌های فعال حوزه اعتباری اعطا کرده است. البته بانک رفاه طرح‌های مختلفی برای ارائه تسهیلات به‌خصوص مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دارد که یکی از آنها طرح تامین است. در این طرح، شاغلان در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه شستا، سازمان بهزیستی کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای تامین اموال و خدمات موردنیاز می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و به‌منظور تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی تا سقف یک میلیارد ریال با نرخ ۱۸ درصد از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

درعین‌حال در راستای ارائه خدمات مالی متناسب با نیازها و شرایط مختلف مشتریان و رعایت اصل مشتری‌مداری، مدت اعتبار طرح تامین بانک رفاه تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده است. در کنار این طرح، بانک رفاه کارگران برای آن دسته مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی که به دلیل عدم حضور بانک رفاه در آن شهرستان‌ها، حقوق خود را از سایر بانک‌ها دریافت می‌کنند به‌شرط ارائه گواهی کسر از حقوق و همچنین معرفی ضامن یا ضامنان معتبر یا سایر وثایق موردقبول (به تشخیص ارکان اعتباری) برابر ضوابط و مقررات جاری بانک می‌توانند از تسهیلات طرح رفاه کالا استفاده کنند.

این بانک برای توسعه جامعه هدف و بهره‌مندی بیشتر مشتریان از مزایای طرح رفاه کالای این بانک، این تسهیلات را در اختیار افراد بیشتری قرار می‌دهد؛ اما ، مقرری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی (خانم‌ها ناشی از فوت پدر و افراد مشمول بیمه بیکاری) جزو جامعه هدف این طرح نیستند.