موافق افزایش قیمت‌ ماشین‌آلات کشاورزی نیستیم

در همین راستا رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به درخواست کارخانه‌های ماشین‌آلات کشاورزی برای افزایش قیمت کالاها گفت: ما موافق افزایش قیمت‌ ماشین‌آلات کشاورزی نیستیم. یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در شالیزارها هستند که ۹۰ درصد از آنها مکانیزه کار می‌کنند.

کامبیز عباسی در رابطه با افزایش قیمت ماشین‌آلات کشاورزی عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌ها از مجموع حدود ۲۵۰ شرکت عرضه‌کننده فعال در حوزه ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی همراه با مرکز مکانیزاسیون، قیمت کالای خود را مدیریت کرده و سود خود را کاهش دادند و رابطه دوستانه‌‌ای با کشاورزان دارند؛ این در حالی است که تعداد اندکی از شرکت‌ها در این زمینه همکاری نداشتند و مرکز را تحت‌فشار قرار دادند که در راستای حمایت از بخش کشاورزی و با توجه به ثبات قیمت محصولات کشاورزی در ازای فصل زراعی منصفانه نیست که قیمت‌های لحظه‌ای موردقبول و تایید این مرکز قرار گیرد.

وی تصریح کرد: واقعیت بخش کشاورزی، ارتقای وضعیت تولید در سال‌های اخیر، ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون در بیشتر محصولات زراعی و باغی و دام و طیور و آبزی‌پروری کشور بوده که با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم در این حوزه برگ زرینی از ارتقای بهره‌وری و تولید اقتصادی محصولات کشاورزی است.

عباسی ادامه داد: تراکتورسازی ایران باوجود شیوع بیماری کرونا،از اول سال تاکنون ۷۴۵۰ دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان داده و در حوزه کاشت محصولات زراعی با وجود همه محدودیت‌ها در سال زراعی جدید و صرفا با تکیه ‌بر تولید داخل بیش از ۲۳۰۰ دستگاه بذرکار به ناوگان بذرکارهای کشور افزوده و با ۵۳ هزار بذرکار کشت پاییزه امسال  می‌شود.