به گزارش «دنیای‌اقتصاد»  عباس ابراهیمی، معاون سرمایه‌گذاری مدیرعامل بانک تجارت با تشریح اقدامات این بانک در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: بانک تجارت با هدف آزادسازی سهام برخی از شرکت‌های خود، موضوع بورسی کردن تعدادی از این شرکت‌ها را در راستای انجام سیاست‌های ابلاغی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خروج از بنگاه‌داری در دست پیگیری قرار داده است. بنابر این تصمیم، شرکت‌هایی که امکان وارد شدن در بازار بورس را داشتند انتخاب شده و اقدامات مربوط با هماهنگی سازمان بورس در دست اقدام است. پس از برنامه واگذاری شرکت مولد نیروگاهی فارس، اکنون سهام شرکت تامین سرمایه کاردان در دستور کار بانک برای واگذاری از طریق بورس اوراق بهادار قرار گرفته است.

وی افزود: شرکت تامین سرمایه کاردان با تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه تامین سرمایه شرکت‌های توانمند در حوزه‌های مختلف، در حال حاضر یکی از ۹ شرکت تامین سرمایه فعال در کشور به شمار می‌رود که در بازار سرمایه، نوآوری و پویایی خود را در اجرای پروژه‌های متعدد به اثبات رسانده است و در تامین منافع حداکثری مشتریان با در نظر گرفتن اخلاق حرفه‌ای گام بردارد. ابراهیمی، رهبری ارائه خدمات و راهکارهای مالی به بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های کشور و انتخاب اول سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران داخلی و بین‌المللی را از چشم‌اندازهای شرکت تامین سرمایه کاردان عنوان کرد و افزود: بانک تجارت برای  بهبود کیفیت دارایی و پرتفوی خود و افزایش توان پرداخت تسهیلات و حمایت از شرکت‌های کارآفرین و اشتغال‌زا، واگذاری شرکت‌های غیرابزاری را در برنامه دارد.

ارائه ابزار بدهی و سهام در بازار سرمایه، ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری و تحلیل‌های مالی شرکت‌های فعال در عرصه‌های مختلف اقتصادی توسط تحلیلگران و کارشناسان خبره و انجام عملیات سبدگردانی اختصاصی، امکان استفاده از صندوق با درآمد ثابت، سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی و سپرده‌های بانکی با بازدهی بالاتر و بدون ریسک برای دارندگان واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق از جمله دیگر فعالیت‌های شرکت تامین سرمایه کاردان به‌شمار می‌رود.