ولی اسماعیلی با اشاره به اهداف کلی شکل‌گیری شستا به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: هدف ابتدایی از شکل‌گیری شستا حفاظت از منابع و حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی بوده است؛ تاکید کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدارها این بوده که علاوه بر حفظ منافع شرکت‌های زیرمجموعه و نیز سودآوری برای سهامداران باید منافع میان نسلی بازنشستگان نیز مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: با مدیریت و تاکید مدیرعامل شستا توجه به این امور در دستور کار شستا قرار گرفته است و ورود این شرکت  به بازار سرمایه برای حرکت به این سمت صورت گرفته است که با شفافیت هرچه بیشتر سودآوری این بنگاه اقتصادی تضمین شود. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: ورود به بازار سرمایه و افزایش فعالیت در این بازار به شرط آنکه منافع آن به سمت تولید در حرکت باشد باعث می‌شود علاوه بر حفظ منافع سهامداران در شرایط تورمی این بنگاه اقتصادی بتواند بیش از پیش به سمت حفظ منافع سهامداران و بازنشستگان حرکت کند. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شستا تاکید کرد: در جلساتی که با مدیرعامل شستا داشتیم و نیز بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های این هلدینگ بزرگ، می‌توان گفت عملکرد شستا به عنوان یک بنگاه اقتصادی سودآور بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. ولی اسماعیلی با اشاره به عرضه اولیه شستا در ابتدای امسال ادامه داد: طبق توافق اولیه مقرر شد که بعد از عرضه اولیه صورت گرفته معادل 2 درصد دیگر از سهام شستا در بازار سرمایه عرضه شود. طی مذاکرات و صحبت‌های مطرح شده از سوی مدیران شستا این توافق صورت گرفته که عواید و سودآوری ناشی از عرضه این 2 درصد  بعد از حسابرسی‌های سالانه این شرکت از سوی سازمان حسابرسی برای رفاه حال بازنشستگان برای درمان و بیمه تکمیلی آنها اختصاص یابد. البته هنوز در خصوص سازوکار آن جمع‌بندی قطعی صورت نگرفته است. اما این موضوع و اختصاص این سودآوری در دستور کار است، هرچند باید با شفافیت کامل و بعد از انجام امور حسابرسی این امر صورت گیرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد بازار سرمایه و نگرانی‌هایی مبنی بر حبابی‌بودن بازار خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت شستا برای  تامین منافع 44 میلیون بازنشسته به طور مرتب در حال رصد اوضاع بازار سرمایه و فعالیت‌های این بنگاه اقتصادی در بازار سرمایه هستیم. آنچه مسلم است افزایش تعداد کدهای بورسی به 15 میلیون کد نشان از استقبال به بازار است. در این میان اگر هدایت نقدینگی وارد شده به بازار به درستی به سمت تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های راکد انجام شود قطعا منافع رشد بازار سرمایه برای بازنشستگان خواهد بود. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انجام کار تخصصی گفت: ما مدافع حقوق بازنشستگان هستیم و اقدامات تخصصی در شستا توانسته این بنگاه‌  اقتصادی را در مسیر اقتصادی قرار دهد تا علاوه بر حفظ منافع بازنشستگان در جهت رشد حداکثری شرکت‌های زیرمجموعه این بنگاه باشد. وی با تاکید بر اینکه برای سال‌ها یک ذهنیت منفی در مورد شستا و حیاط خلوت‌ بودن این بنگاه اقتصادی وجود داشت، تصریح کرد: دکتر رضوانی‌فر اقدامات تحول‌گرایانه‌ای را در این شرکت انجام داد و با طراحی سامانه‌های شفاف در این بنگاه اطلاع‌رسانی به‌موقع را در اولویت کاری این شرکت قرار داد. به طوری که در حال حاضر این بنگاه اقتصادی با فاصله‌گرفتن از سلایق سیاسی و جناحی با شفافیت کامل در امور اقتصادی فعالیت دارد. این در حالی است که با طراحی این سامانه‌ها، علاوه بر مشخص شدن اعضای هیات مدیره در شرکت‌های زیرمجموعه به طور لحظه‌ای اطلاعات مالی این شرکت‌ها نیز ارائه می‌شود. وی ادامه داد: در همین حال انتخاب مدیران زیرمجموعه‌های شستا براساس سوابق و تجربیات تخصصی گام مثبت دیگری بوده که باعث شد عملکرد مدیران این مجموعه بیش از پیش قابل دفاع باشد و تحقق سود 18 هزار میلیارد به طور کامل گویای تفاوت سودآوری شستا در دوره مدیریت جدید است که به خوبی قابل مشاهده است.

اسماعیلی تاکید کرد: توانمندی دکتر رضوانی‌فر که با دید تخصصی روند رو به رشد سودآوری شستا را دنبال می‌کند، رونق را در این مجموعه به همراه داشته است. وی با بیان اینکه بازار سرمایه به اتاق شیشه‌ای معروف است، تاکید کرد: این شفافیت در بازار سرمایه است که تمامی موارد را قابل مشاهده می‌سازد. بنابراین تمرکز شستا در این بازار می‌تواند در کنار شفافیت این بازار، باعث تداوم حذف رانت و امضاهای طلایی در این بنگاه اقتصادی باشد. همان‌گونه که این بنگاه اقتصادی توانست در این دوره با شفافیت اطلاعات کامل را در اختیار سهامداران و بازنشستگان قرار دهد تا این سرمایه‌های بین نسلی در روند سودآوری قرار گیرند.