آغاز طرح خیابان هوشمند  در معابر منطقه سه تهران

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه پروژه‌هایی با همکاری تامین‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات شهر هوشمند در خیابان‌های منتخب شده منطقه سه برای ایجاد خیابان هوشمند بدون ایجاد تعهد ریالی برای این شهرداری اجرا می‌شود تا خدماتی در قالب شهر هوشمند به شهروندان ارائه شود. در این میان می‌توان از خدماتی از قبیل کیوسک‌های شهر هوشمند، روشنایی هوشمند، تابلوهای ترافیکی هوشمند، پارک حاشیه‌ای هوشمند، آبیاری فضای سبز هوشمند و خیلی خدمات هوشمند دیگر نام برد.  

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه سه در ادامه گفت: ایجاد این پروژه در منطقه سه تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران  و مرکز شهر هوشمند  استقبال شد و  تفاهم‌نامه آن مراحل پایانی را سپری می‌کند. سپس بلافاصله پس از این مرحله، وارد فاز دریافت مجوزهای لازم برای آغاز این پروژه بزرگ و با اهمیت خواهیم بود.

معاون شهردار منطقه سه ابراز کرد: خیابان عطار توسط بخش خصوصی و بلوار میرداماد پیشنهاد شهرداری منطقه سه است؛ ما بلوار میرداماد را به این علت انتخاب کرده‌ایم که در این بلوار قرار است پروژه خیابان کامل اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی‌شهرداری منطقه سه، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری منطقه سه  گفت: منطقه سه و بخش‌خصوصی این اراده را دارند که با همکاری یکدیگر این پروژه را اجرایی کنند، حسن‌قضیه هم این است که در این پروژه، شهرداری بودجه‌ای را اختصاص نمی‌دهد. وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در یک خیابان انجام می‌شود و با استقبال شهروندان نسبت به انتخاب معابر دیگر اقدام می‌شود.