ارجمندی به مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه تولید مواد شیمیایی با مشارکت شرکت مس و مشارکت در حمل اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای سرعت بخشیدن به امور این دو پروژه شرکت حمل‌ونقل ناو صنعت تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون سرعت‌بخشی جهت اتمام طرح‌ها و برنامه‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: همچنین برخی از طرح‌ها و پروژه‌های جدید از قبیل پروژه مواد شیمیایی و تولید لاستیک‌های سنگین را برای همکاری و سرمایه‌گذاری با مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران طراحی و در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری با تاکید بر اینکه از ابتدای سال‌جاری از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع کردن پرتفوی بورسی استفاده کرده‌ایم اظهار کرد: با توجه به انعقاد قرارداد فلوتاسیون سرمایه در ابتدای سال ۹۸ و به دلیل شرایط نیمه تعطیل کشور در انتهای سال تا اواخر اردیبهشت ۹۹، درمجموع پروژه فلوتاسیون اسید ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته ارجمندی شرکت سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی خود، در سال ۱۳۹۶ اقدام به خرید تعداد ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات فوق‌سنگین خاکبرداری از قبیل دامپتراک، شاول، لودر، بیل مکانیکی و دستگاه حفاری برای شرکت‌های آریاناران سرچشمه و نوآوران مس کرد که بخشی از ماشین‌آلات مذکور در سال ۱۳۹۶ تحویل و بخش دیگر آن در ۱۳۹۷ تحویل شرکت‌های مذکور شده که این دستگاه‌ها به‌طور متوسط سالانه ۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت خاکبرداری شرکت‌های مذکور افزوده است؛ از طرفی ارزش روز این دستگاه‌ها بالغ بر ۱۰ هزار  میلیارد ریال است.

ارجمندی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود با افزایش خاکبرداری و فعالیت‌های معدنی در سال ۱۳۹۹ نیز سود این شرکت‌ها افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.

مدیرعامل‌شرکت‌سرمایه‌گذاری‌مس سرچشمه با اشاره به فعالیت شرکت در بازار سرمایه تاکید کرد: ارزش بازار سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در زمان بازگشایی بورس اوراق در ابتدای سال‌جاری  ۶ هزار  و ۲۱۷ ریال به ازای هر سهم و در تاریخ سوم تیر ماه سال جاری معادل ۱۳ هزار و ۹۸۸ ریال به ازای هر سهم است که در مجموع طی این بازه زمانی بازدهی ۱۲۵ درصدی را نصیب سهامدارانش کرده است.