به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان، شرکت تولید پوشاک ورزشی آندر آرمور روز سه‌شنبه اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک اخطار تخلف را در ۲۲ جولای به کوین پلانک، مدیرعامل پیشین آندر آرمور که اکنون رئیس این شرکت است و نیز دیوید برگمان، افسر ارشد مالی آن ارسال کرده است. این اخطاریه متعلق به آمار ثبت شده فروش‌ها بین فصل سوم سال ۲۰۱۵ و فصل چهارم سال ۲۰۱۶ است. آندر آرمور اما اعلام کرده که جای نگرانی در این باره وجود ندارد و برای شفاف‌سازی بیشتر توضیح داد که این اخطاریه به معنای اتهام رسمی انجام تخلف و نه نشان‌دهنده نقض قانون توسط دریافت‌کننده آن است. همچنین مشخص شد که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانست هیچ تخلفی را چه در این دوره و چه در دوره‌های دیگر در زمینه حسابداری شرکت پیدا کند.

آندر آرمور در ادامه بیانیه خود تصریح کرد: «شرکت و مدیران آن اعلام می‌کنند که اقدامات انجام شده مناسب بوده‌اند و در تلاش برای رفع ابهامات در اخطاریه تکمیل شده‌اند تا به پرسش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پاسخ داده شود. ما آماده هرگونه همکاری دیگر نیز با این کمیسیون و متخصصان آن برای رفع تمامی ابهامات هستیم.»

آندر آرمور سال گذشته به طور علنی اعلام کرد تحقیقاتی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و نیز وزارت دادگستری در مورد سوابق حسابداری این شرکت در حال انجام است. آندر آرمور که از روزهای اوج خود فاصله گرفته است اکنون با آمارهای نه‌چندان دلچسب فروش مواجه است. پس از اعلام این خبر، ارزش سهام این برند آمریکایی در بازارهای معاملاتی با کاهش سه درصدی روبه‌رو شد. آندر آرمور در سال ۱۹۹۶ توسط کوین پلانک، کاپیتان ۲۳ ساله تیم فوتبال دانشگاه مریلند، پایه‌گذاری شد.