از آن جمله تمدید کارت‌های بانکی برخی بانک‌هاست که برای دومین بار ابلاغ شدند. بانک مسکن تمدید اتوماتیک کارت‌های بانکی منقضی شده بدون نیاز به مراجعه مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ‌ثانوی (کارت‌هایی که بعد از تیرماه ۱۳۹۹ و بعد از آن منقضی می‌شوند) را در دستور کار قرار داده است، این بانک نیز سقف پرداخت‌های مجازی خود را افزایش داده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز کارت‌های بانکی را بدون حضور متقاضیان یک سال تمدید کرده و احراز هویت آنلاین سجام را نیز راه‌اندازی کرده است. در عین حال افتتاح حساب آنلاین، افتتاح حساب با همراه بانک و تقاضای تسهیلات آنلاین نیز از دیگر خدماتی بود که در زمان کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. این بانک اعلام کرده همزمان با شیوع بیماری کرونا و توصیه مراجع بهداشتی در خصوص کاهش تردد در سطح شهر و مراجعه به اماکن عمومی، بانک قرض‌الحسنه مهرایران از همه شهروندان درخواست می‌کند تا با استفاده از خدمات آنلاین این بانک، ریسک ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهند. در این راستا همه مشتریان بانک مهرایران می‌توانند از مجموعه گسترده خدمات غیرحضوری و اپلیکیشن موبایل این بانک تمامی ‌عملیات بانکی خود را انجام دهند.

برای افتتاح حساب به کمک اپلیکیشن مهرایران، به کمتر از ۱۰ دقیقه زمان نیاز است. همه مراحل افتتاح حساب با استفاده از امن‌ترین روش‌ها و در سریع‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. به علاوه، کارت بانکی مشتری از طریق شرکت پست، به صورت رایگان درب منزل به او تحویل داده خواهد شد.

دسترسی مشتری به شماره حساب، شماره کارت، رمز اول و رمز دوم در اولین لحظه پس از افتتاح حساب، به راحتی در اپلیکیشن امکان‌پذیر است. پرداخت اقساط تسهیلات، انتقال وجه از طریق کارت به کارت، پایا و ساتنا، استعلام و پرداخت قبوض آب، برق، تلفن و ...، خرید شارژ سیم‌کارت و اینترنت، سامانه فروش سهام عدالت، احراز هویت در سجام، ارسال کارت هدیه مجازی و مدیریت چک و ... از دیگر خدمات و امکانات غیرحضوری بانک مهر ایران است که مشتریان می‌توانند با استفاده از آن بدون مراجعه به شعبه درخواست‌های بانکی خود را انجام دهند. در این میان بانک دی اعلام کرده برای آسان ‌شدن خدمت‌رسانی به مشتریان، تاریخ انقضای کارت‌های نقدی بانک دی که تا پایان سال‌جاری منقضی می‌شود به مدت یک سال تمدید شد. این اقدام با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی با هدف کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعب اجرایی شده و آن دسته از مشتریان بانک دی که تاریخ انقضای کارت بانکی آنها تا پایان سال جاری است، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک می‌توانند از کارت خود به مدت یک سال استفاده کنند. این دسته از مشتریان باید از این پس در همه تراکنش‌ها و خریدهای اینترنتی خود از تاریخ انقضای جدید استفاده کنند. همچنین این بانک در اقدامی ‌دیگر، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازهای بانک دی  را از مبلغ سه میلیون تومان در هرشبانه‌روز به مبلغ ۶ میلیون تومان افزایش داد. افزایش سقف خدمات مبتنی بر کارت که از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شده است در بانک توسعه تعاون نیز مورد توجه قرار گرفته و این بانک اعلام کرده در راستای تدابیر شبکه بانکی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، سقف خدمات مبتنی بر کارت افزایش یافته و خدمات غیرحضوری در بانک توسعه تعاون گسترش می‌یابد.  براین اساس، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون‌بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازهای بانک توسعه تعاون از مبلغ ۳ میلیون تومان در هر شبانه‌روز از مبدأ هر کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها از یک میلیون تومان به ۳ میلیون تومان با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم‌کارت انجام‌دهنده تراکنش قابل افزایش است.

در همین راستا، امکان تمدید تاریخ انقضای کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی فراهم شده است.

در میان بانک‌های کشور، موسسه اعتباری ملل نیز تمهیداتی اندیشیده است؛ این موسسه نیز اعلام کرده در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تشویق مشتریان به استفاده از بانکداری الکترونیکی در شبکه‌های مجازی، پیش‌بینی برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس و صوت، افزایش انتقال وجه کارت به کارت از ۳ میلیون تومان به ۶ میلیون تومان از طریق دستگاه‌های خودپرداز و افزایش مبلغ انتقالی از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان در نرم‌افزار فام و تمدید مهلت انقضای کارت‌های اعتباری موسسه به مدت یک سال در سطح ادارات مرکزی و شعب در حال انجام است.