حمایت جنجالی ایوانکا ترامپ   از گویافودز

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از تلویزیون هند، ایوانکا ترامپ که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا است به‌تازگی و پس از جنجال‌های ایجاد شده پیرامون تعریف و تمجید مدیرعامل این غول غذایی از دونالد ترامپ در حساب توییتری خود از این شرکت دفاع کرد. گویافودز از زمان انتشار تصاویر تمجید مدیرعامل آن از دونالد ترامپ در دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رهبران تجاری اسپانیایی-آمریکایی در کاخ‌سفید، توسط بسیاری از کاربران فضای مجازی مورد تحریم خرید محصولاتش واقع شده است. ایوانکا با نوشتن عبارت یادشده تصویری از خود منتشر کرد در حالی که کنسروی از لوبیای سیاه این برند را در دست دارد. این توییت در کمتر از چهار ساعت بیش از ۳۵ هزار بار توسط کاربران توییتر دست به دست شده است.

اما این اقدام ایوانکا ترامپ به دلیل اینکه دارای یک سمت رسمی در کاخ‌سفید است می‌تواند قوانین اخلاقی را که به طور سنتی مانع از استفاده مقامات آمریکایی از جایگاه خود برای تمجید از یک محصول یا برند خاص می‌شود نقض می‌کند. کاخ‌سفید هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است.رابرت یونانو، مدیرعامل شرکت گویا فودز در این مراسم عنوان کرده بود:« آقای رئیس‌جمهور، من بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و قدردان شما هستم که در مرفه‌ترین و بزرگترین کشور جهان زندگی می‌کنم. ما بسیار خوش‌شانس هستیم که شما را به عنوان رئیس‌جمهور خود داریم در زمانی که تلاش می‌کنیم که این کشور را بسازیم و آن را به رفاهی دست نیافتنی برسانیم.» شرکت گویا که مقر اصلی آن در نیوجرسی واقع است در سال 1936 توسط پرودنسیو یونانو پایه‌گذاری شد؛ فردی که از اسپانیا به پورتوریکو و سپس به نیویورک مهاجرت کرد. رابرت یونانو که نوه پرودنسیو است، سومین نسل از یونانوها است که رهبری این شرکت را عهده‌دار است و لقب بزرگ‌ترین شرکت غذایی اسپانیایی در ایالات‌متحده را با خود یدک می‌کشد. 

واکنش‌ها توسط بسیاری از سیاستمداران لاتین تبار و افراد سرشناس این جامعه علیه صحبت‌های یونانو در تمجید از ترامپ نیز تکرار شد. اما سرعت و وسعت حملاتی که علیه یونانو به دلیل تمجید از ترامپ رخ داد در واقع نمایانگر این مساله است که برندهای مشتری‌مداری که برای دهه‌ها تلاش کردند تا خود را از سیاست به دور نگه دارند به دلیل حمایت یکی از مقامات خود از ترامپ در یک دوراهی ناهموارگیر کرده‌اند.