به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» فیل مک‌دایویت، مدیرعامل شرکت «اسند پرفورمنس متریال» در گفت‌و‌گو با بخش خبری شبکه ای‌بی‌سی توضیح داد که چرا از نظر او و همکارانش، ماسک‌های تولید شده در این شرکت نسبت به دیگر ماسک‌ها موثرتر هستند.

مک دایویت می‌گوید هیچ نمونه مشابهی نظیر این ماسک در کل بازار وجود ندارد. او یادآور شد که در گذشته این شرکت توانسته بود پارچه‌های ضدمیکروبی را که در البسه ورزشی استفاده می‌شود، تولید کند و حالا از همان شیوه در تولید ماسک‌های ضد کرونا بهره‌ گرفته می‌شود.

وی افزود: «معتقدیم که استفاده وسیع از این ماسک‌ها می‌تواند آثار قابل‌توجهی در مقابله با ویروس کرونا درپی داشته باشد. در واقع مطالعات نشان داده است که این پارچه به خصوص می‌تواند تا ۹۹درصد از ویروس‌ها نظیر ویروس کووید-۱۹ را شکست دهد.» در واقع در درون این محصول نوعی ماده «روی فعال» وجود دارد که موجب کشته شدن باکتری و ویروس‌ها می‌شود.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ماسک تولید شده کاملا با ماسک‌های چندمنظوره مرسوم و ماسک‌های ان- ۹۵ متفاوت است چراکه این دست از ماسک‌ها تنها قرار است مانع از ورود ویروس به بدن شوند. آنها کاری را برای از بین بردن یا غیرفعال ساختن ویروس انجام نمی‌دهند.»

مک‌دایویت به ای بی سی گفت که قیمت این ماسک که از لحاظ ظاهری شباهت فراوانی به ماسک‌های جراحی دارد تنها چند دلار خواهد بود و مصرف‌کنندگان می‌توانند هر ماسک را تا ۵۰ مرتبه شست‌و‌شو دهند. شرکت اسند هم‌اکنون در حال همکاری با مدارس و دانش‌آموزان است تا بتواند در پاییز سال‌جاری این ماسک‌ها را برای آ‌نها فراهم کند. وی ادامه داد: «امیدواریم که این فناوری بتواند در کمک به بازگشایی مدارس و اقتصاد به طور کامل کمک کند.»

مک‌دایویت همچنین گفت که قدم بعدی این شرکت دریافت مجوز از سوی سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده است.

همچنین ماسک‌های این شرکت قرار است از ماسک‌‌های مرسوم اندکی سبک‌تر و راحت‌تر باشند تا بتواند مردم بیشتری را به استفاده از آنها ترغیب کند. این شرکت امیدوار است که محصول آنها بتواند ظرف سه تا چهار هفته آتی مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کند.