گرفتاری‌های  «اتحاد» و خدمه‌های پروازی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، این تعداد کارکنان طی چند هفته اخیر از شغل خود تعدیل شده‌اند و هواپیمایی اتحاد سعی می‌کند تا هزینه‌های کسب‌و‌کار خود را به دلیل پیامدهای مخرب شیوع کرونا کاهش دهد؛ اما به این افراد اجازه داده شده  به دلیل وجود محدودیت‌های سفر و تا زمان لغو آنها و ازسرگیری پروازها برای بازگرداندن این افراد به محل سکونت خود، در ابوظبی بمانند.

این گروه از خدمه خارجی شرکت اتحاد که تعدیل شده‌اند، ظاهرا در دادگاه ابوظبی شکایت‌نامه‌ای را علیه شرکت اتحاد و با ادعای اخراج ناعادلانه از مشاغل خود ثبت کرده‌اند؛ چراکه اتحاد هنوز هم توضیح درستی به این افراد در مورد ضوابطی که به موجب آن این افراد برای تعدیل از شغل خود انتخاب شده‌اند، نداده است.

در حالی که اتحاد تاکید کرده  تعدیل خدمه پرواز، خلبانان و دیگر کارکنان تنها به دلیل چالش‌های بی‌سابقه پاندمی کرونا انجام شده است، اما این شرکت هواپیمایی تاکنون از بیان تعداد دقیق کارکنانی که تعدیل کرده است، خودداری می‌کند.

به علاوه در جریان یک تماس تصویری با گروه ۲۰۰ نفره کارکنان سابق این شرکت، نمایندگان اتحاد تلاش کردند تا به یک توافق دوستانه دست یابند و در این جلسه تاکید شد که تهیه منازل مسکونی برای اقامت این افراد توسط اتحاد یکی از دیگر مزایایی بوده که شرکت برای آنان فراهم کرده است.

اگر این افراد شکایت خود علیه اتحاد را ادامه دهند، روند قانونی رسیدگی به آن می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال به طول بینجامد.

تا ماه آگوست ۲۰۱۹، اتحاد حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ پرسنل داشت که حدود پنج هزار نفر از آنان خدمه پروازی و دو هزار و ۱۸۴ نفر دیگر نیز خلبان بوده‌اند. بسیاری از کارکنان شرکت اتحاد، مهاجران خارجی هستند و حق آنها برای ماندن در امارات تا حدود زیادی وابسته به دریافت ویزای کاری است. اتحاد موافقت کرده است که تا زمان ازسرگیری پروازها برای بازگرداندن این افراد، ویزای کاری آنان را تمدید کند. شرکت اتحاد برنامه دارد تا از ماه آگوست، پروازهای خود را با توجه به میزان برداشته شدن محدودیت‌های سفر، به ۵۸ مقصد از سربگیرد. هم‌اکنون مسافران خارجی نمی‌توانند به امارات سفر کنند.